regelmatig werk, naar onregelmatig verplicht !!??
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: regelmatig werk, naar onregelmatig verplicht !!?? Auteur: Puurgenieten BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 12:03
    —
Ik wer al 8 jaar in een klein team, werktijden regelmatig overdag, geen weekenden enz.

Nu : verplicht men mij om onregelmatig te werken, en de dagen in te vullen dat ze geen inval kunnen krijgen.

dus , geen vaste tijden en dagen meer, maar weekenden , s avonds snachts enz..

Mag dit ?

en waarom wel / niet ?

groet Peter

#2:  Auteur: BoeZ BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 12:51
    —
Jurisprudentie (o.a. Taxi Hoffman arrest) aangaande het goed werknemer-/werkgeverschap geven aan dat een werknemer in beginsel dient in te gaan op redelijke verzoeken van de werkgever.

Als ik me goed herinner moet de werkgever eerst zijn redelijke verzoek toelichten (redelijk belang aantonen). Als dit belang er is dan kan de werknemer nog aantonen dat het verzoek niet redelijk is vanwege belangen aan de kant van de werknemer (kan van alles zijn maar o.a. verzorging van (zieke-) familieleden, kinderopvang etc).

Het zal dus afhangen van de omstandigheden van het geval maar de onregelmatigheid in een keer invoeren zonder een overgangsperiode lijkt me wel onredelijk.

#3:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 12:58
    —
Of het door jou genoemde 'mag' hangt onder andere af van wat jij en je werkgever in de arbeidsovereenkomst zijn overeen gekomen.

Gwen

#4:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 14:09
    —
Het is lastig om te beoordelen of dit een "redelijk" verzoek van de werkgever is. Enig idee hoe vaak het zal voorkomen?
En hoe wordt de situatie nu opgelost, dan? Waarom is de werkgever van plan te veranderen?



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl