Problemen met ontbinding bij koop op afstand
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#31:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 14:46
    —
Sovereign schreef:
Ik kan even niet vinden waar op de site staat dat het nogal een kostenpost zou zijn voor de winkel en dit derhalve het e.e.a. zou rechtvaardigen. Hoe dan ook, dat is een loopje nemen met de rechten van de consument en wat mij betreft mag de Thuiswinkelorganisatie zich dan ook opheffen als zij meent te staan voor kwaliteit en zekerheid. Mad

Dat las ik in het jaarverslag 2003-2004, waar zjieb al naar verwees. Zie blz. 34.

#32:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 15:07
    —
De misser in het jaarverslag 2003-2004 is misschien nog te vergeven, aangezien de uitspraak die Sovereign vond van medio 2004 is. Maar die thuiswinkel.org is nog steeds vaag. Ik heb nu 2 verschillende AV ("gedragsregels") gevonden: deze en die. In beide sets probeert artikel 5 af te wijken van de richtlijn. Wel lijkt de eis van ongebruikt zijn in de tweede set verdwenen (als dit de latere versie is).

Oh grappig, de regels onderaan geven duidelijk aan dat de eerste set, dus die met het 'gebruikverbod', veel recenter is. Maar ook weer niet zo recent, want van 13 januari 2004. Misschien heeft thuiswinkel.org nog ergens een derde set AV staan.

#33:  Auteur: zjieb BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 16:09
    —
zjieb schreef:
Ik stel vandaag een briefje op.


Hmmm, briefje? 3 pagina's volkladden met juridisch geleuter (no offence) is best een zware taak voor iemand zonder enige ervaring hiermee Shocked

#34:  Auteur: zjieb BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 18:02
    —
Ik had even de tijd nodig om te herstellen van het geluid van een klomp die breekt. Zoals gezegd heb ik dus een brief verzonden met daarin uitleg/verwijzingen naar de wet/vragen/opmerkingen. Alles tot in de puntjes uitgelegd. Krijg ik de volgende reactie:

Directeur schreef:
Geachte heer,

Ik denk dat we er niet uit zullen gaan komen.

U hebt de aanvraag pas ingediend via de site na 6 dagen, en dat terwijl de order de 8e dag retour dient te zijn.

24.7. De retourzending moet uiterlijk op de 8e dag na ontvangst van het geleverde door de afnemer weer in het bezit van Empc Solutions zijn.

Vervolgens heeft de zending er ook nog een 11 dagen over gedaan. Dit is echt niet gekomen door feestdagen……want u kunt de aanvraag zelf al digitaal doen, vervolgens verzenden, en dan levert de TPG het binnen 24 uur af. Zit daar een feestdag tussen zou het 48 uur zijn.

Daarnaast is zoals gezegd het artikel in gebruik genomen geweest.

Ik kan u helaas niet verder tegemoet komen dan met restockingskosten het artikel retour te nemen.



Met vriendelijke groet,

XXX


Het voorgaande lezend is het volgende mogelijk:
1) hij heeft mijn brief niet gelezen
2) hij snapt niet wat erin staat
3) hij negeert me

Ik zal een laatste mail de deur uit doen. Nu iets minder vriendelijk en dusdanig geschreven dat ie het dan WEL begrijpt.

#35:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 18:15
    —
zjieb schreef:

Het voorgaande lezend is het volgende mogelijk:
1) hij heeft mijn brief niet gelezen
2) hij snapt niet wat erin staat
3) hij negeert me

Ik zal een laatste mail de deur uit doen. Nu iets minder vriendelijk en dusdanig geschreven dat ie het dan WEL begrijpt.

Hm. Lijkt me tijd om een dagvaarding aan de kondigen. Misschien een goed idee om 'm te vertellen dat 'ie bij een procedure ook al die kosten nog eens voor z'n kiezen krijgt.

#36:  Auteur: zjieb BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 18:55
    —
StevenK schreef:
Ik zal een laatste mail de deur uit doen. Nu iets minder vriendelijk en dusdanig geschreven dat ie het dan WEL begrijpt.

Hm. Lijkt me tijd om een dagvaarding aan de kondigen. Misschien een goed idee om 'm te vertellen dat 'ie bij een procedure ook al die kosten nog eens voor z'n kiezen krijgt.[/quote]

Ik ga het eerst via de geschillencommissies van beide keurmerkjes proberen, kijken of bemiddeling helpt. Altijd handig als er iemand naar kijkt die er niet emotioneel mee verbonden is (zoals de directeur van de shop wel is). Wink

http://www.qshops.org/geschillencommisie.html
http://www.mkbok.nl/?page=keurmerkcode

#37:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 19:18
    —
zjieb schreef:
StevenK schreef:
StevenK schreef:
Ik zal een laatste mail de deur uit doen. Nu iets minder vriendelijk en dusdanig geschreven dat ie het dan WEL begrijpt.

Hm. Lijkt me tijd om een dagvaarding aan de kondigen. Misschien een goed idee om 'm te vertellen dat 'ie bij een procedure ook al die kosten nog eens voor z'n kiezen krijgt.


Ik ga het eerst via de geschillencommissies van beide keurmerkjes proberen, kijken of bemiddeling helpt. Altijd handig als er iemand naar kijkt die er niet emotioneel mee verbonden is (zoals de directeur van de shop wel is). Wink

http://www.qshops.org/geschillencommisie.html
http://www.mkbok.nl/?page=keurmerkcode

Ik ben niet de enige consumentenrecht idioot die hier rondzwerft, en ik volgens mij heeft die andere hetzelfde idee ten aanzien van de competentie van dit soort commissies..

#38:  Auteur: Sovereign BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 20:00
    —
Geschillencommissies ben ik niet zo snel voor omdat het oordeel van een rechter betrouwbaarder tot stand komt, het voordeel is wel dat ze goedkoop zijn maar nadelig is dat een uitspraak nadien maar marginaal door de civiele rechter kan worden getoetst.

Het standpunt in het jaarverslag is wat mij betreft absurd en juridisch een fenomenale misslag.

Zjieb, welke winkel is het en wat voor zaak had je gekocht? Ik maak dat even niet zo snel uit het draadje op.

#39:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 20:08
    —
Sovereign schreef:
Geschillencommissies ben ik niet zo snel voor omdat het oordeel van een rechter betrouwbaarder tot stand komt, het voordeel is wel dat ze goedkoop zijn maar nadelig is dat een uitspraak nadien maar marginaal door de civiele rechter kan worden getoetst.

Het standpunt in het jaarverslag is wat mij betreft absurd en juridisch een fenomenale misslag.

Zjieb, welke winkel is het en wat voor zaak had je gekocht? Ik maak dat even niet zo snel uit het draadje op.

http://tweakers.net/shopsurvey/2257

#40:  Auteur: Hanifa BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 21:38
    —
JE bent duidelijk niet de enige ontevreden klant Zjieb. Ik snap niet dat ze die dingen nog op hun website laten staan. Zulke negatieve reacties zou ik als winkelier toch niet willen hebben.

#41:  Auteur: zjieb BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 21:48
    —
Wink LOL @ StevenK a.k.a. Sherlock Holmes

Het betreft hier idd empc.nl en het aangeschafte apparaat is een console voor DJ's. Het apparaat is niet eens duur, maar zoals jullie begrijpen gaat het me in dit geval niet zozeer om het geld.


Laatst aangepast door zjieb op do 04 mei 2006 21:51, in totaal 1 keer bewerkt

#42:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 21:50
    —
zjieb schreef:
Wink LOL @ StevenK a.k.a. Sherlock Holmes

Staat gewoon in de tekst die je gequote hebt.

#43:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 21:51
    —
Hanifa schreef:
JE bent duidelijk niet de enige ontevreden klant Zjieb. Ik snap niet dat ze die dingen nog op hun website laten staan. Zulke negatieve reacties zou ik als winkelier toch niet willen hebben.

Hebben ze weinig over te zeggen wat er op t.net staat Smile

#44:  Auteur: zjieb BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 21:52
    —
StevenK schreef:
zjieb schreef:
Wink LOL @ StevenK a.k.a. Sherlock Holmes

Staat gewoon in de tekst die je gequote hebt.


Oh... ik zie het. Wat ben ik toch ook onzorgvuldig. (Ik kan niet eens een product terugsturen binnen 8 dagen Brick wall )

#45:  Auteur: Hanifa BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 22:06
    —
StevenK schreef:
Hanifa schreef:
JE bent duidelijk niet de enige ontevreden klant Zjieb. Ik snap niet dat ze die dingen nog op hun website laten staan. Zulke negatieve reacties zou ik als winkelier toch niet willen hebben.

Hebben ze weinig over te zeggen wat er op t.net staat Smile


Embarassed Ze geven wel antwoord aldaar. Smile



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 3 van 5

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl