#1: Geert Wilders, een gevaar voor Nederland. Auteur: M.E.MBerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 19:22
    —
Geert Wilders, een gevaar voor Nederland.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Geert Wilders vormt een grotere bedreiging voor Nederland dan Al-Qaida.
Ja, het kapsel van Wilders is al een bedreiging op zich.
65%
 65%  [ 15 ]
Nee, het kapsel van Wilders schrikt allochtonen af en draagt zo meer bij aan het bestrijden van terroristen.
34%
 34%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 23

Quote:
Wilders wil artikel 1 uit Grondwet


Door een onzer redacteuren

DEN HAAG, 22 MAART. weede-Kamerlid Geert Wilders (Groep Wilders) wil artikel 1 van de Grondwet, over gelijke behandeling, schrappen en vervangen door een artikel dat de joods-christelijke en humanistische traditie in Nederland benoemt als de „dominante cultuur”.

(..)
"Andere culturen zijn welkom, maar ik wil niet in een land wonen waar een stad of een wijk in meerderheid islamitisch is." (..)

(..)We moeten niet doen alsof de waarden van andere culturen net zo goed zijn als de onze.”


Laatst aangepast door M.E.M op wo 22 mrt 2006 19:46, in totaal 1 keer bewerkt

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 19:26
    —
Het onderwerp van deze draad (art 1 Gw schrappen?) komt bepaald niet overeen met de inhoud van de vraag...

Wat art 1 Gw in relatie tot Wilders betreft: gelijke gevallen dienen gelijk te worden behandeld, maar zijn kapsel kent geen gelijke.

In ieder geval doet Wilders gezien zijn programma goed zijn best zelf te radicaliseren.

#3:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 19:33
    —
Ik weiger vooralsnog op deze poll te stemmen, aangezien beide antwoordmogelijkheden iets bevatten wat mij tegenstaat, en omdat de titel van dit topic niet correspondeerd met de pollvraag.

Wellicht kan de poll aangepast worden, of anders de topictitel.

Gwen

P.S. De plannen van de heer Wilders om art. 1 van de Grondwet te schrappen/ drastisch aan te passen bevallen mij totaal niet.

#4:  Auteur: M.E.M BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 19:44
    —
Nee, was meer een gedachte die bij me op kwam. Zit er overigens nog steeds over na te denken. Wie vormt nu de grootste bedreiging voor Nederland? Idiote campagnes die nog meer angst zaaien. Wilders met z'n gekke uitspraken. Allerlei mensen die het hebben over de 'islamisering' van Nederland en/of Europa. Al-Qaida en alle andere terroristen die de Islam in het kwade daglicht brengen zijn in mijn ogen niet veel erger dan Wilders, Hirshi Ali en van Gogh. Weliswaar plegen de laatste nog net geen zelfmoordaanslagen maar ze saboteren de boel wel door bij andere het (erg korte) lontje aan te steken.

#5:  Auteur: M.E.M BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 19:47
    —
De titel is op jullie verzoek veranderd. Wink

#6:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 20:13
    —
Ik ben het met Gwenny eens dat de mogelijkheid van het opzetten van polls niet misbruikt zou mogen worden voor het ongenuanceerd ventileren van persoonlijke standpunten (ook al heb ik weinig met Wilders op).

#7:  Auteur: M.E.M BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 20:26
    —
Confused

Je mag de antwoordmogelijkheden ook gewoon negeren en de poll als een open vraag beschouwen.

#8:  Auteur: Pax et iustitia BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 21:02
    —
Art. 1Gw schrappen?

Pfff whats next?

#9:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 21:37
    —
(Volgens mij is deze poll een poging tot humor! Very Happy)

Wilders is een idioot, en daarom hoop ik weinig bedreigend op politiek vlak omdat alleen idioten op hem zullen stemmen. En dan hoop ik maar dat Nederland meer weldenkende mensen telt dan idioten.

Ik ben het wel met M.E.M. eens dat Wilders & co. flink bijdragen aan de angst en terreur waartegen ze beweren in opstand te komen. De terrorist dreigt en laat ontploffen, en laat de rest maar aan de westerse cultuur zelf over. Die is prima in staat zichzelf te vernietigen met polarisering, haat en angst.

#10:  Auteur: M.E.M BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 22:27
    —
Michèle schreef:
(Volgens mij is deze poll een poging tot humor! Very Happy)



Nou!!

Begon de reacties erop wel leuk te vinden.

#11:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 23:33
    —
Kevin.B schreef:
Art. 1Gw schrappen?

Pfff whats next?

Art. 2 Gw.

#12:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 23:48
    —
En dan over een tijdje wederom herzien?? Want in Rotterdam gaat zijn stelling allang niet meer op hoor .... meer dan 50% schijnt hier van buitenlandse afkomst te zijn en ik denk niet dat deze mensen overwegend de joods-christelijke traditie aanhangen.

Kortom: 1 GW maar mooi laten zoals het is Mr. Green

#13:  Auteur: Pax et iustitia BerichtGeplaatst: do 23 mrt 2006 1:01
    —
bona fides schreef:
Kevin.B schreef:
Art. 1Gw schrappen?

Pfff whats next?

Art. 2 Gw.


Puh Mr. Green

#14:  Auteur: abraxes BerichtGeplaatst: do 23 mrt 2006 17:30
    —
Quote:
Geert Wilders vormt een grotere bedreiging voor Nederland dan Al-Qaida.


Dat zou mooi zijn.

#15:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 23 mrt 2006 18:17
    —
abraxes schreef:
Quote:
Geert Wilders vormt een grotere bedreiging voor Nederland dan Al-Qaida.


Dat zou mooi zijn.

Ik denk dat de dreiging die uitgaat van Geert Wilders wel meevalt. Maar m.i. vormen Al-Qaida en aanverwante groeperingen via terroristische activiteiten helemaal geen enkele rechtstreekse bedreiging voor de staat Nederland. Net zomin als de vuurwerkramp of Volendam of de Bijlmerramp het voortbestaan van Nederland in gevaar hebben gebracht of hebben kunnen brengen.

De werkelijke bedreiging van Nederland is de ondergraving van de rechtsstaat. Afschaffing van art 1 Gw zou daar een onderdeel van zijn. In die zin werkt Wilders inderdaad aan de ondergang van de Nederlandse staat zoals we die kennen. Gelukkig is hij niet zo kansrijk.

Het doel van Al-Qaida is natuurlijk ook de omverwerping van de rechtsstaat, maar dat zal nooit lukken zonder medewerking van westerse politici. (Helaas zijn hier inmiddels wel voorbeelden van.)



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 1 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl