Strengere alcohollimiet voor beginnende bestuurders
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Strafrecht

#16:  Auteur: Marco S BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2006 22:54
    —
Ik zit dus wel op de zaak te wachten. Het feit dat iemand op een bepaald tijdstip zijn rijbewijs haalt en daarmee dus een lager alcoholpromillage mag hebben, gaat er bij mij niet in. Ik vind dat je de verlagen van de limiet over de gehele linie moet invoeren en niet met dit soort, mijns inziens, discriminerende regelingen moet aankomen.

Quote:
In mijn beleving schept dit lang niet altijd duidelijkheid en is de samenleving er zeker niet altijd bij gedient.
Schept de nieuwe regeling wel duidelijkheid denk je? Ik ben van mening dat door dit onderscheid de boel er juist onduidelijker door wordt.

Ik ga nu vloeken in de kerk maar: Gewoon generaliseren die regeling!

#17:  Auteur: JBA BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 17:00
    —
Nee, de nieuwe regelgeving schept geen duidelijkheid, maar de samenleving is er wel mee gedient.

#18:  Auteur: Pax et iustitia BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 23:26
    —
Ingeborg schreef:
....als er een vliegtuig neerstort, dan ben je sowieso dood Sad

Dat is niet correct, anyways ik vind het omlaag brengen van de limieten niet veel nut hebben, je moet gewoon helemaal niet drinken..

#19:  Auteur: Marco S BerichtGeplaatst: zo 22 jan 2006 19:47
    —
De consequentie van het naar beneden brengen van de limieten, is dat je niet kan drinken, zelfs niet 1 glas.

#20:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 22 jan 2006 20:06
    —
Drinken kan best. Je moet gewoon niet rijden Wink.

#21:  Auteur: Marco S BerichtGeplaatst: zo 22 jan 2006 21:12
    —
Niet zo bijdehand gaan doen he Wink

#22:  Auteur: Lucas BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2006 1:38
    —
Gewoon niet te veel rijden als je nog moet drinken.......... Rolling Eyes

#23:  Auteur: Blauwbeer BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2006 23:58
    —
Ik zou het hiermee willen vergelijken:
vanaf een bepaalde leeftijd moeten bejaarde bestuurders zich periodiek een rijtest met goed gevolg afleggen om hun rijbewijs te behouden. Dat is weliswaar een regeling van het CBR, en niet van de wetgever, maar daar klaagt toch ook niemand over leeftijdsdiscriminatie.

#24:  Auteur: Marco S BerichtGeplaatst: do 26 jan 2006 0:38
    —
Quote:
vanaf een bepaalde leeftijd moeten bejaarde bestuurders zich periodiek een rijtest met goed gevolg afleggen

Dat wist ik niet.

Quote:
vanaf een bepaalde leeftijd moeten bejaarde bestuurders zich periodiek een rijtest met goed gevolg afleggen

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. Leeftijd zegt hemelaal niets over je rijkunsten. Iemand (jonger dan bejaard Confused ) die 10 jaar niet heeft gereden, maar wel een geldig rijbewijs heeft, rijdt minder veilig dan een bejaarde van 85 die al 60 jaar zijn rijbewijs heeft.
Hier zeg ik dus ook weer: invoeren voor alle leeftijdscatergorien.

#25:  Auteur: Blauwbeer BerichtGeplaatst: do 26 jan 2006 23:56
    —
Marco S schreef:

Quote:

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. Leeftijd zegt hemelaal niets over je rijkunsten

Dat denk ik dus wel. Als je 80 bent zijn je reflexen niet meer wat ze geweest zijn, en wordt het ook moeilijker om alles te overzien. Dat zal niet voor iedereen gelden, maar wel voor velen.
Mijn schoonvader rijdt al 55 jaar, maar als ik bij hem in de auto zit heb ik het zweet in de handen staan.
Ik heb ook eens een rapport gezien van een oude man wiens rijbewijs ongeldig was verklaard door het CBR. Je moet dan op 8 onderdelen voldoende scoren en die man had 8 keer achter elkaar "onvoldoende" staan.

Ik ben bang dat jij er over een x-aantal jaren ook aan zult moeten geloven Marco

Wink

#26:  Auteur: Marco S BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2006 8:37
    —
Blijft alsnog mijn standpunt staan dat het voor iedereen ingevoerd zou moeten worden en niet vanaf een bepaalde categorie.

#27:  Auteur: Blauwbeer BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2006 0:34
    —
Marco S schreef:
Blijft alsnog mijn standpunt staan dat het voor iedereen ingevoerd zou moeten worden en niet vanaf een bepaalde categorie.

Duur en bewerkelijk. Heel Nederland om de twee jaar een test laten doen, zie je het al voor je.
Daarom is gekozen voor risicogroepen.

Overigens gaat het volgens mij zo dat die oudere mensen gewoon door het CBR medisch worden gekeurd, en als daar twijfels uit volgen moeten ze een rijtest doen.

#28:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2006 0:39
    —
Klopt, het is in eerste instantie een medische keuring uitgevoerd door een door het CBR aan te wijzen keuringsarts (ik dacht dat je kon kiezen uit een rijtje). Gezondheid zegt nu eenmaal iets over de rijvaardigheden, en leeftijd houdt zeker verband met de gezondheid. Gezonde 70+-ers hebben niets te vrezen. Wanneer er twijfel bestaat volgt een bezoek aan het CBR met rijtest.

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl