#1: Waar staat de studie criminologie het best aangeschreven? Auteur: floor12397BerichtGeplaatst: vr 13 jan 2006 18:56
    —
Waar staat de studie criminologie het best aangeschreven?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Criminologie

Waar staat de studie criminologie het beste aangeschreven?
Amsterdam
25%
 25%  [ 3 ]
Rotterdam
33%
 33%  [ 4 ]
Leiden
41%
 41%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 12

Hallo allemaal...
Ik weet nu zeker dat ik criminologie wil gaan studeren,alleen heb ik nog geen idee waar,ik heb wel gehoord dat leiden het minst goed staat aangeschreven..... Question maar dat is alleen maar van horen zeggen,weet iemand de + en - punten van de verschillende steden? ALvast heel erg bedankt!
Groetjes Floor

#2:  Auteur: abraxes BerichtGeplaatst: vr 13 jan 2006 22:36
    —
Leiden natuurlijk Cool

#3:  Auteur: Beccaria BerichtGeplaatst: za 14 jan 2006 17:19
    —
De poll is niet compleet Tilburg en Utrecht ontbreken. Ik zal je Utrecht aanraden criminoloog Frank Bovenkerk heeft een grote naam in de criminologie en hij doceert in Utrecht.

#4:  Auteur: floor12397 BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2006 13:34
    —
Hee.. Je bedoeld de master criminologie in Utrecht en Tilburg. Het gaat mij om de gehele (bachelor) studie. Dat kan alleen in Leiden Rotterdam of Amsterdam.
Groetjes

#5:  Auteur: MterHeide BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2006 14:30
    —
Voorzover ik weet is er in Tilburg niet iets wat te maken heeft met criminologie. Er was wel zo'n doctoraal afstudeerrichting maar ken geen master criminologie.

#6:  Auteur: Beccaria BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2006 17:52
    —
Oh sorry had het verkeerd begrepen. Wink

#7:  Auteur: Barrie BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2006 18:03
    —
Ik heb alleen ervaring met de opleiding op de VU in Amsterdam en ben hier op zich tevreden over. Ik zit momenteel in het derde bachelorjaar en ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden via de opleiding psychologie ingestroomd in het tweede bachelorjaar.
Ik heb alleen niet gestemd in de poll, omdat ik geen ervaring heb met de opleiding in Leiden of Rotterdam.

#8:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2006 18:37
    —
Volgens mij is de opleiding op de VU heel goed. Ik volg zelf strafrecht aan de UvA en het komt nog wel eens voor dat er vakken daarvan worden gegeven op de VU, vooral als het wat met criminologie te maken heeft. Ik hoor er altijd alleen maar goede verhalen over. Sowieso over de VU, vergeleken met de UvA, maar goed dat is wat anders... Laughing

#9:  Auteur: milou BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2006 1:19
    —
Ikzelf studeer in Leiden en vind dat het tot nog toe allemaal wel in orde komt maar het wel een beetje rommelig is. Het is een vrij nieuwe studie dus je merkt dat ook de docenten de beste weg nog moeten vinden.

#10:  Auteur: skeet120 BerichtGeplaatst: di 28 mrt 2006 23:12
    —
In Utrecht kan je trouwens wel bachelorvakken criminologie volgen. Het vormt dan samen een zogeheten minor, van in totaal een half jaar. de rest van je bachelorvakken volg je dan bij rechten of psychologie.

#11:  Auteur: Nemine contradicente BerichtGeplaatst: di 28 mrt 2006 23:43
    —
In Tilburg is er inderdaad geen Master criminologie.
Sinds kort bestaat er wel een onderzoekscentrum (url=http://www.tilburguniversity.nl/intervict/]INTERVICT[/url]) wat zich bezig houdt met zaken op de scheidslijn tussen criminologie en het slachtoffer in het straf(proces)recht.
Of dat er in de toekomst een Master komt, en of dat er vakken zullen worden gegeven in de toekomst is mij onbekend.
Ik zal als daar interesse naar is, wel naar informeren.

#12:  Auteur: MterHeide BerichtGeplaatst: vr 31 mrt 2006 21:04
    —
Intervict pakt victimologie eigenlijk breder aan, dan criminologie en de rechtswetenschap. Ook klinische en sociale psychologie, psychiatrie, bestuurskunde/politicologie en economie spelen er een rol bij.

Wat betreft een eventuele master, ben ik bang van niet gezien het feit dat de aanwezige staf haar werkzaamheden nu al nauwelijks gedaan krijgt door alle drukte (zeker de hoogleraar die aan het hoofd staat). Zouden kunnen hopen op een eventueel vak maar zelfs dat lijkt lastig te worden.



Rechtenforum.nl -> Criminologie

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl