Advocaat doodgestoken in Doetinchem
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

#1: Advocaat doodgestoken in Doetinchem Auteur: Diana BerichtGeplaatst: do 03 jun 2004 18:46
    —
Onbekend is nog wie van de vier advocaten van het kantoor Grootjans Advocaten in Doetinchem het slachtoffer is geworden. Ook is nog onbekend wie de dader is, doordat deze door de verwarring die ontstaan is, ontkomen is.

Jeetje, het zal je maar overkomen. Heb je een gesprek met een (mogelijke) client en trekt die persoon zijn wapen.

Nu snap ik de extra veiligheidsmaatregelen bij sommige kantoren een stuk beter ineens. Maar ik vind het ronduit belachelijk dat er dadelijk overal detectorpoorten moeten komen Sad

En vind het vreselijk voor slachtoffer en familie Sad

#2:  Auteur: Juul BerichtGeplaatst: do 03 jun 2004 20:01
    —
heb je misschien een link, dan kan ik lezen wat het nieuws is... Want heb nu maar de helft van de informatie...

#3:  Auteur: Diana BerichtGeplaatst: do 03 jun 2004 20:09
    —
Misschien? Natuurlijk heb ik een link Very Happy

http://www.nu.nl/news.jsp?n=333839&c=13

#4:  Auteur: Flash BerichtGeplaatst: vr 04 jun 2004 15:46
    —
Ik begreep vanmorgen vanuit het nieuwsbericht dat het geen client of mogelijke client was. Ze weten inmiddels waarschijnlijk wel wie het geweest is en wat het motief is, alleen willen ze er nog geen mededelingen over doen! Evil or Very Mad

Het erge aan dit alles is dat dit tegenwoordig overal kan gebeuren. Op straat, op je werk, tijdens sporten....noem maar op....

#5:  Auteur: Diana BerichtGeplaatst: za 05 jun 2004 20:28
    —
Ze hebben de persoon te pakken. Zijn ouders zitten in een echtscheidingsprocedure en van een van hen was de advocaat de advocaat. Of dit echter ook bijdraagt aan het motief is niet bekend . . . bij mij dan, ik heb daar niets over gehoord.

#6:  Auteur: Okidoki BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2004 12:46
    —
Tja, waarschijnlijk (hopelijk) een incident. Wel verschrikkelijk hoor, maar om nu weer meteen alle veligheidsregisters open te trekken. Als ze je iets willen aandoen dan lukt ze dat toch wel. Ook top-criminelen met vaak toch "redelijke" beveiliging zien wel eens een vijand van te dichtbij.
Voorkomen kun je het niet, voorzichtig zijn natuurlijk wel. Wel erg dat je niet eens meer gewoon je werk kan doen of je loopt al gevaar...maar misschien is er toch meer aan de hand geweest. Even afwachten maar.

#7:  Auteur: josseposse BerichtGeplaatst: do 06 jan 2005 21:51
    —
Uitspraak: 15 jaar en TBS.

http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtluitspraak.asp?searchtype=ljn&ljn=AR8485&u_ljn=AR8485

#8:  Auteur: can BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 21:47
    —
er is geen tbs opgelegd, zie uitspraak. verdachte werkt niet mee aan onderzoek

HB op 11 okt 2005

#9:  Auteur: Pax et iustitia BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 22:38
    —
Hmm is de dagvaarding van die casus ook ergens te vinden? Ik weet namelijk niet hoe je zo iets moet zoeken Question

#10:  Auteur: quinty BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 23:08
    —
Ik neem aan dat je de dagvaarding in die zaak....

zit in het dossier.... Very Happy

Je zult het in elk geval niet zo makkelijk aankomen.....

#11:  Auteur: blackdiamond BerichtGeplaatst: di 29 nov 2005 0:24
    —
Ik las dit bericht vandaag pas. Wat erg voor die 32 jarige (!!!) advocaat die door zo'n snotneus om het leven wordt gebracht. In Nederland moet het OM veel strenger straffen. Die etterbak heeft willens en wetens een mes meegenomen naar het advocatenkantoor en heeft daarna de advocaat van zijn moeder vermoord die - na verluidt van de berichten - een alimentatie-eis had 'neergelegd' tegen zijn vader.

Ik vind dit echt een theoretisch geval van moord: met voorbedachte rade iemand om het leven brengen. Er is maar een straf mogelijk lijkt mij: levenslang, en niet gaan zeiken over zijn moeilijke jeugd he edelachtbaren!

Iemand uit de rechtspraktijk.



Rechtenforum.nl -> Strafrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl