Info inwinnen (betreft buitenlandse ervaring, stage enz.)
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Studeren in het buitenland

#1: Info inwinnen (betreft buitenlandse ervaring, stage enz.) Auteur: ElianeS BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006 3:21
    —
Het valt me op dat het op dit subforum erg stil is; zijn er maar zo weinig rechtenstudenten geïnteresseerd in buitenland-ervaring?

Ik ben zelf pas eerstejaars maar me nu al een beetje aan het oriënteren op de mogelijkheden, want ik vind het erg belangrijk voor mezelf om een tijdje naar het buitenland te gaan. Het liefst de UK, maar het duurt nog een tijd dus wie weet wat voor mogelijkheden er nog komen...

Ik ben dus ook erg nieuwsgierig naar de verhalen van anderen: waar ben je begonnen, hoe heb je het allemaal geregeld, was het te doen met beurzen e.d., waarom heb je voor die uni en/of dat land gekozen, hoe heb je de andere cultuur ervaren, etc. etc. Hopelijk zijn er wat mensen hier met leuke ervaringen die willen spuien... Ik ben benieuwd! Very Happy

#2:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006 16:01
    —
Ik zou het ook wel erg graag willen, maar ja, tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren (waaronder mijn werk .....)

Heb zelf alleen een soort stages in Melbourne geregeld (na mijn afstuderen overigens, was meer als werkervaring bedoeld) in het kader van een andere, inmiddels wel afgeronde studie. Dat was wel erg leuk, al kan het gegeven dat je geen native speaker bent in zowel de PR (wat ik deed) als bij rechten een behoorlijke handicap zijn.

Leuk dat je dat wilt gaan doen!!!

#3:  Auteur: STEEF BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2006 15:42
    —
ooooohhhh tikSimone wat heb jij met Melbourne gedaan? Ben je er zelf geweest of had je alleen stage voor anderen geregeld?

Ik krijg eind deze maand te horen of ik voor 6 maanden in Sydney mag gaan studeren....ik hoop het echt!

Mijn eerste ingeving van een land om in het buitenland te studeren was altijd the UK geweest, ik ben half-engels, ik ken het land en de taal goed en ach ik kon dan ook mooi bij familie blijven wat weer flink de kosten drukt en gezellig is. En the UK heeft ook goed onderwijs qua rechten.

Maar toen.... sinds vorig jaar is the UK mijn back-up en Sydney mijn eerste keus.

Hoe ik bij Sydney gekomen ben:
Ik moet voor mijn master Int. & Europees recht minstens 3 maanden, maximaal 1 jaar in het buitenland studeren. Dus was ik vorig jaar (mijn 2e jaar rechten) begonnen met het zoeken van info op internet en ik was alle informatiedagen op de uni afgegaan. Op de infodag van de rechtenfaculteit hadden ze een lijst met universiteiten waarmee de RU een contract had gesloten en jawel daar stond Sydney op!
Ik dacht once in a lifetime opportunity! Anders zie ik toch de kans niet om naar Australie te gaan, dus die grijp ik.

Maar voor niets gaat de zon op, zodra ik mijn zinnen op Sydney had gezet, had ik me meteen daarvoor ingeschreven (vorig jaar al!) bij Bureau Socrates die dit regelt, daar kreeg ik te horen dat maar 2 studenten per jaar naar Sydney mogen en ik dus eerst door een selectiecommissie moet....die is dus deze maand...

Daarnaast is de reis naar Sydney best prijzig waardoor ik nu alle mogelijke stichtingen en ander soortige organisaties afga die mij willen subsidieren.

Maar ik wil het echt, en dan kan in juli hopelijk het avontuur beginnen. Ik ga voor 6 maanden en het leuke is dat daar de lessen eind november ophouden, en hier pas begin februari beginnen. Dus heb ik mooi de tijd om rond te reizen!

Maar ik zit nu dus midden in al het geregel, eerst nog de commissie afwachten en dan hopelijk visum, onderdak regelen en de TOEFL-test halen.

#4:  Auteur: STEEF BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2006 15:49
    —
O ja en een leuke manier om meer over buitenlandse universiteiten te weten te komen is om mentor van een buitenlandse student te worden.
Zo integreren hun meer in NL en kan jij hun allerlei vragen stellen over hoe het daar is, ze studeren daar immers al jaren.

Vanaf volgende week wordt ik mentor van een studente uit Italie en misschien nog een paar anderen. Helaas voor mij was 1 student uit Australie al bij iemand anders ingedeeld.

#5:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2006 23:31
    —
Ikke was d'r zelf natuurlijk!

V.w.b. contact leggen: misschien via een Australisch rechtenforum of de plaatselijke uni?? Is ook wel handig als je een kamer zoekt.

Ik duim voor je!!

#6:  Auteur: STEEF BerichtGeplaatst: di 17 jan 2006 13:01
    —
En ja hoor ff wat geregeld vandaag en ik krijg de Australische student ipv de Italiaanse!

#7:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: wo 18 jan 2006 0:19
    —
Good

#8:  Auteur: ergo sum BerichtGeplaatst: wo 18 jan 2006 0:28
    —
Yo Steef! Dancing

#9:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 18 jan 2006 2:17
    —
Ah, nu zie ik pas dat Steef geen Stefan is.

#10:  Auteur: STEEF BerichtGeplaatst: vr 10 mrt 2006 17:27
    —
Ja mensen eindelijk is het zover: IK GA NAAR AUSTRALIE

van juli tot december dit jaar zit ik in Sydney Very Happy

#11:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: vr 10 mrt 2006 17:57
    —
Feli!!!! Good
Je gaat ons wel op de hoogte houden, he?

#12:  Auteur: STEEF BerichtGeplaatst: vr 10 mrt 2006 23:10
    —
Jazeker! Ik ga iig een mooie site maken waar al mijn avonturen op komen te staan.

#13:  Auteur: skeet120 BerichtGeplaatst: di 28 mrt 2006 23:19
    —
In Utrecht is alles perfect geregeld via het International Office. Je kunt op hun site en brochures alles vinden over de mogelijkheden, de beurzen etc!

Ik ga volgend jaar naar Nottingham Smile

#14:  Auteur: Haspel BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2006 19:02
    —
Ik ga begin januari naar Helsinki. M'n vriendin woont daar, dus ik kan echt niet wachten. Moet nog wel flink wat dingen regelen, maar dat komt wel goed.

#15:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: za 30 sep 2006 0:20
    —
Ik wil ooooooooooooooooook!



Rechtenforum.nl -> Studeren in het buitenland

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 1 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl