Grondrechten uit Gw ook allemaal in verdragen opgenomen?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Staatsrecht

#1: Grondrechten uit Gw ook allemaal in verdragen opgenomen? Auteur: Jurre BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 21:22
    —
hallo,

weet iemand toevallig of de grondrechten(met name die halsema beschikbaar voor toetsing wil maken) uit onze grondwet ook allemaal in verdragen zijn opgenomen? de meeste wel maar ook echt allemaal?

Moderatie: titel v. onderwerp

#2: Re: grondrecht grondwet en verdragen Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 21:48
    —
Jurre schreef:
hallo,

weet iemand toevallig of de grondrechten(met name die halsema beschikbaar voor toetsing wil maken) uit onze grondwet ook allemaal in verdragen zijn opgenomen? de meeste wel maar ook echt allemaal?

In de memorie van toelichting wordt aangegeven welke grondwetsartikelen nog wat kunnen toevoegen aan de verschillende verdragen. Uit mijn hoofd weet ik het niet meer.

#3:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2005 19:55
    —
Kamerstukken II, 2001/02-2003/04, 28 331, nr. 1-11. Met name 28331 2001-02 nr. 2 (Wetsvoorstel).

#4:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: do 10 nov 2005 23:25
    —
Sorry ik had je vraag ff niet goed gelezen. Embarassed In ieder geval is het zo dat de dekking van en de beperkingsmogelijkheden op grondrechten in onze grondwet heel anders is geregeld dan in de meeste verdragen. Daardoor alleen al zijn er sterke verschillen. Voor de rest denk ik dat er best nog wel verschillen zijn maar dat weet ik zo even niet zeker.



Rechtenforum.nl -> Staatsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl