Intrekking mondelinge uitspraak bezwaar UWv terecht???
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Intrekking mondelinge uitspraak bezwaar UWv terecht??? Auteur: Renzo BerichtGeplaatst: do 20 okt 2005 20:52
    —
Onlangs heb ik bezwaar gemaakt tegen het weigeren van een WW uitkering, het UWV heeft mondeling uitspraak gedaan (uw bezwaar wordt toegewezen en u krijgt kosten vergoedt). Circa 20 tot 30 minuten later wordt door dezelfde persoon van het UWV gebeld met de mededeling, oh meneer ik heb een foutje gemaakt, want u heeft 3 arbeidscontracten gehad met minder dan 30 dagen als tussenpoos, derhalve had uw werkgever een maand opzegtermijn, u krijgt dus 1 week geen ww uitkering. De vraag is nu mag het UWV nadat mondeling is gemeld dat het bezwaar is toegewezen deze weer intrekken. Staat hiervoor een bepaalde tijd zoals het UWV nu als verweer aangeeft bij de rechtbank. Het UWV stelt dat er maximaal 20 minuten mag zitten tussen de uitspraak en de intrekking daarvan. Wie oh wie kan mij helpen in deze, zodat ik mijn verweer straks kan onderbouwen en heb ik een reeele kans van slagen.

#2: Re: Intrekking mondelinge uitspraak bezwaar UWv terecht??? Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 20 okt 2005 21:54
    —
Renzo schreef:
Onlangs heb ik bezwaar gemaakt tegen het weigeren van een WW uitkering, het UWV heeft mondeling uitspraak gedaan (uw bezwaar wordt toegewezen en u krijgt kosten vergoedt). Circa 20 tot 30 minuten later wordt door dezelfde persoon van het UWV gebeld met de mededeling, oh meneer ik heb een foutje gemaakt, want u heeft 3 arbeidscontracten gehad met minder dan 30 dagen als tussenpoos, derhalve had uw werkgever een maand opzegtermijn, u krijgt dus 1 week geen ww uitkering. De vraag is nu mag het UWV nadat mondeling is gemeld dat het bezwaar is toegewezen deze weer intrekken. Staat hiervoor een bepaalde tijd zoals het UWV nu als verweer aangeeft bij de rechtbank. Het UWV stelt dat er maximaal 20 minuten mag zitten tussen de uitspraak en de intrekking daarvan. Wie oh wie kan mij helpen in deze, zodat ik mijn verweer straks kan onderbouwen en heb ik een reeele kans van slagen.

Uitspraak op bezwaar moet in beginsel schriftelijk, dus alleen al daarom ben ik sterk geneigd te zeggen dat dit moet kunnen.

Overigens 3 contracten ? 3 contracten zegt niks; pas met 4 contracten is er sprake van een vast dienstverband op basis van de flexwet. En die 30 dagen, dat moet 3 maanden zijn.

#3:  Auteur: Arie BerichtGeplaatst: vr 21 okt 2005 11:18
    —
U kunt zich beroepen op het beginsel van gerechtvaardigd vertrouwen, al is de kans miniem dat u daarin gegrond wordt verklaard.

#4:  Auteur: Michael Dekkers BerichtGeplaatst: za 22 okt 2005 18:16
    —
Arie schreef:
U kunt zich beroepen op het beginsel van gerechtvaardigd vertrouwen, al is de kans miniem dat u daarin gegrond wordt verklaard.


Als het bewezen kan worden met hard bewijs zie ik niet in waarom het niet zou slagen... Meneer heeft van een daartoe bevoegd persoon een mededeling gekregen waarop deze mocht vertrouwen en dit algemene beginsel van behoorlijk bestuur is een prima procedeergrond.

#5:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 22 okt 2005 22:10
    —
Michael Dekkers schreef:
Arie schreef:
U kunt zich beroepen op het beginsel van gerechtvaardigd vertrouwen, al is de kans miniem dat u daarin gegrond wordt verklaard.


Als het bewezen kan worden met hard bewijs zie ik niet in waarom het niet zou slagen... Meneer heeft van een daartoe bevoegd persoon een mededeling gekregen waarop deze mocht vertrouwen en dit algemene beginsel van behoorlijk bestuur is een prima procedeergrond.

Maar op basis van dat vertrouwen zal hoogstwaarschijnlijk nog geen enkele actie zijn ondernomen in die 20 tot 30 minuten. Omdat er geen daadwerkelijke belangen geschaad zijn, zal het m.i. niet tot een contra legem-toepassing komen.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl