ww, vakantie en uwv
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: ww, vakantie en uwv Auteur: eriktheman BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2024 15:46
    —
Hi,

Ik was op 29 maart op vakantie naar het buitenland (zuid-oost Azie)
Op 31 maart was ik daar aangekomen en op 3 april kreeg ik een ongeluk waarbij ik in het ziekenhuis was opgenomen. Op 4 april werd ik hiervoor geopereerd en vervolgens was ik vanaf opgenomen tot en met 19 april.
20 april was ik terug in Nederland.

Vanasf 2 april ontvang ik een WW uitkering maar dat weet ik nu. Dat wist ik op begin april nog niet. Ik had de uitkering aangevraagd op 27 maart.


Ik kreeg een brief van het UWV met een waarschuwing dat ik mijn vakantie te laat had doorgegeven. Ik had het mijn vakantie doorgegeven op 17 april en dit had gemoeten voor 7 april. Ze houden er geen rekening mee dat ik in het ziekenhuis lag.

Ik voel me onmenselijk behandeld omdat ik een ongeluk heb gehad. Op 1 april had ik nog geen uitkering, terwijl ze wel zeggen dat ik deze dag had moeten doorgeven? Wat zijn mijn rechten?

#2: Re: ww, vakantie en uwv Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 09 jun 2024 17:35
    —
eriktheman schreef:
Ik kreeg een brief van het UWV met een waarschuwing dat ik mijn vakantie te laat had doorgegeven.

Als het slechts om een waarschuwing gaat, dan is er dus niets aan de hand.

Wil je er tijd aan verliezen, dan kun je een klacht indienen:
https://www.uwv.nl/particulieren/klantenservice/klachten-bezwaar-beroep/ik-heb-een-klacht/index.aspx



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl