aansprakelijkheid
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

#1: aansprakelijkheid Auteur: rokert BerichtGeplaatst: do 29 feb 2024 10:42
    —
Goedemorgen. Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar informatie over aansprakelijkheid bij verkoop van goederen.

Ik wil een (zeer) kleine onderneming starten die houten rookkistjes maakt en verkoopt. het gaat hier om koud roken. het gaat hier niet oom grootschalige productie, maar ga via social media en misschien via een site gewoon eens proberen om zoiets op te starten. laat ik het zo zeggen: het zou leuk zijn als ik er een zakcentje aan over kan houden ( om aan te geven hoe kleinschalig ik te werk zal gaan)


voorbeeld: paling wordt warm gerookt, maar zalm kan je koud roken. hiervoor wordt mot gebruikt. mot is een zeer fijn zaagsel welke aangestoken wordt en dan niet brand maar gloeit. omdat de temperatuur in de kast niet hoger oploopt dan 25 graden is er in de basis geen brandgevaar, maar goed... er gloeit iets en dus kan er altijd iets gebeuren.. Ik kan niet garanderen dat de het kastje niet vlam zal vatten... MAAR bij verantwoordelijk (Buiten)gebruik en een normaal stel hersens is er (bijna) geen risico.
Uiteraard schrijf ik een gebruikers instructie bij. Maar heb ik mij daarmee voldoende beschermd. gezien de kleinschaligheid lijkt mij een eenmanszaak de juiste keuze als rechtspersoon, maar ja dan ben ik ook prive aansprakelijk... dus ik wil dit wel goed afgetimmert hebben. hoe doe ik dat?

ik hoop van u te horen!



Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl