verhuurders verklaring
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: verhuurders verklaring Auteur: Omatje BerichtGeplaatst: vr 12 mei 2023 8:58
    —
Goedemorgen,

Ik heb een vraag over een negatieve verhuurders verklaring afgegeven door de woningbouw,

Een paar jaar geleden heeft mijn dochter en haar man een woningruil gedaan, wetende dat je het huis accepteert zoals het is, het huis was vrij uitgewoond maar omdat zij met 2 kleine kinderen op een klein appartement zat, toch geruild, en het enigste wat zij graag wilde van de verhuurder was een nieuwe wc, deze was in slechte staat en niet meer schoon te krijgen.

De verhuurder weigerde dit, waarna zij woorden met de verhuurder kreeg.

In december 2021 zijn mijn dochter en haar gezin door omstandigheden naar het buitenland vertrokken en de huur opgezegd.

Nu wil het gezin graag terugkeren, en heeft de verhuurder gevraagd om een verhuurders verklaring wat nodig is om een huis te huren. Zij heeft genoeg inschrijf jaren om in aanmerking te komen ( 10 jaar).

De verklaring is een negatieve geworden, en mijn dochter heeft het vermoedde dat dit komt door haar 'ruzie' met de opzichter, de verhuurder reageert niet op haar mailtjes met de vraag waarom zij een negatieve verklaring heeft gekregen.

Zij reageert veel op woningen, van verschillende verhuurders, ook voor deze ochtend stond een bezichtiging gepland voor een huis waar zij 1 stond, gisteravond een mailtje van de verhuurder dat zij toch geweigerd word, en zo gaat het al maanden.

ik zou graag willen weten hoe lang mag een verhuurder je weigeren.

vriendelijke groet, Sil

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2023 15:29
    —
Kan ze niet een verklaring krijgen van haar laatste (buitenlandse) huurbaas?



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl