Houd vorderingen open wanneer u van bedrijf verandert
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Houd vorderingen open wanneer u van bedrijf verandert Auteur: migcanadio BerichtGeplaatst: zo 26 feb 2023 21:27
    —
Mijn huidige bedrijf heeft de salarissen vanaf februari 2023 met 7% verhoogd, maar moet dit met terugwerkende kracht doen vanaf april 2022 om aan de wet te voldoen.

Ondertussen ben ik in onderhandeling met een ander bedrijf, dus misschien verander ik binnenkort van baan.

Mijn vraag is: is er een manier om de claim met betrekking tot mijn huidige bedrijf te behouden, zelfs als ik niet langer bij hen in dienst ben?

Bedankt!

#2: Re: Houd vorderingen open wanneer u van bedrijf verandert Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2023 2:19
    —
migcanadio schreef:
Mijn huidige bedrijf heeft de salarissen vanaf februari 2023 met 7% verhoogd, maar moet dit met terugwerkende kracht doen vanaf april 2022 om aan de wet te voldoen.

Ondertussen ben ik in onderhandeling met een ander bedrijf, dus misschien verander ik binnenkort van baan.

Mijn vraag is: is er een manier om de claim met betrekking tot mijn huidige bedrijf te behouden, zelfs als ik niet langer bij hen in dienst ben?

Als dat inderdaad een wettelijke verplichting is, lijkt het mij dat je er recht op houdt ook als je ontslag neemt.

#3: Re: Houd vorderingen open wanneer u van bedrijf verandert Auteur: migcanadio BerichtGeplaatst: di 28 feb 2023 7:25
    —
bona fides schreef:
migcanadio schreef:
Mijn huidige bedrijf heeft de salarissen vanaf februari 2023 met 7% verhoogd, maar moet dit met terugwerkende kracht doen vanaf april 2022 om aan de wet te voldoen.

Ondertussen ben ik in onderhandeling met een ander bedrijf, dus misschien verander ik binnenkort van baan.

Mijn vraag is: is er een manier om de claim met betrekking tot mijn huidige bedrijf te behouden, zelfs als ik niet langer bij hen in dienst ben?

Als dat inderdaad een wettelijke verplichting is, lijkt het mij dat je er recht op houdt ook als je ontslag neemt.



Bedankt voor het antwoord!

Het is inderdaad omdat als de WAADI wet (https://www.nlarbeidsinspectie.nl/onderwerpen/wet-allocatie-arbeidskrachten-door-intermediairs), in het bijzonder "Gelijke arbeidsvoorwaarden voor ter beschikking gestelde arbeidskrachten als de arbeidsvoorwaarden voor werknemers in loondienst van de inlener". Het inlenende bedrijf verhoogde het salaris van hun werkgevers in april 2022 met 7% vanwege inflatie, maar mijn bedrijf heeft dat pas vanaf februari 2023 gedaan en niet met terugwerkende kracht.

Moet ik, om het recht niet te verliezen, iets opnemen in mijn ontslagbrief, of bepaalde clausules vermijden die mijn bedrijf me kan proberen te ondertekenen?

Bedankt!

#4:  Auteur: migcanadio BerichtGeplaatst: wo 01 mrt 2023 7:14
    —
Bedankt voor het antwoord!

Het is inderdaad omdat als de. WAADI wet (https://www.nlarbeidsinspectie.nl/onderwerpen/wet-allocatie-arbeidskrachten-door-intermediairs), in het bijzonder "Gelijke arbeidsvoorwaarden voor ter beschikking gestelde arbeidskrachten als de arbeidsvoorwaarden voor werknemers in loondienst van de inlener". Het inlenende bedrijf verhoogde het salaris van hun werkgevers in april 2022 met 7% vanwege inflatie, maar mijn bedrijf heeft dat pas vanaf februari 2023 gedaan en niet met terugwerkende kracht.

Moet ik, om het recht niet te verliezen, iets opnemen in mijn ontslagbrief, of bepaalde clausules vermijden die mijn bedrijf me kan proberen te ondertekenen?

Bedankt!



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl