Bedrijfsongeval, persoonlijke spullen vergoeding.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Bedrijfsongeval, persoonlijke spullen vergoeding. Auteur: AlexSpoel BerichtGeplaatst: di 27 dec 2022 15:05
    —
Beste allen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik werk of klus beetje bij in de beveiliging als mobiel surveillant, vorig week bij zware mist ben ik in een sloot gereden midden in de nacht. Dienstauto was haast helemaal in de modder gezakt en ik kon er wel uitkomen.

Zelf heb ik niks, echter alles wat in mijn rugzak zat is nu kapot. Laptop, tablet, earpods, drone controller, PsP. Alles is kapot, ligt op de bodem nog of kapot/verzopen op mijn balkon. Mijn werkgever doet niet moeilijk over de auto, maar vergoeding van mijn persoonlijke spullen willen ze niet doen.

Ik kreeg te horen van waarom neem je dat allemaal mee? Wij betalen niks. Het zat in mijn rugzak omdat ik van mijn vriendin>nachtdienst>thuis ging, dus volle rugzak met eten en al mijn spullen.

Wat kan of moet ik nu doen? Ik ben hier zwaar gedupeerd door en weet me totaal geen juridische raad mee.

#2:  Auteur: Jeroen1967 BerichtGeplaatst: do 29 dec 2022 16:21
    —
Ben geen jurist, maar lijkt mee een lastig geval:

https://www.arbeidsrechter.nl/uitgebreide-risico-aansprakelijkheid-werkgever-ongeluk-schade/#:~:text=Schade%20toegebracht%20door%20de%20medewerker,van%20de%20werkzaamheden%20worden%20gebruikt.

Daarin staat onder andere:
Quote:
De werkgever is aansprakelijk voor schade die de medewerker aan eigen goederen toebrengt, als die goederen (op grond van de arbeidsovereenkomst) bij de uitoefening van de werkzaamheden worden gebruikt.


Daar vallen jouw spullen dus niet onder...

#3:  Auteur: jpst BerichtGeplaatst: za 31 dec 2022 4:39
    —
Dat neemt niet weg dat dit bv wel onder een aansprakelijkheidsverzekering, autoverzekering of een specifieke bedrijfsverzekering kan vallen.

Ik ben ook vooral benieuwd of werkgever het standpunt volhardt op het moment dat het enkel rugtas, broodtrommel en telefoon ofzo zou betreffen.

Neem je de dienstauto ook mee naar huis, of pik je die op op de zaak? Dat maakt nogal een wezenlijk verschil mbt de vraag hoe noodzakelijk je die spullen bij je hebt.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl