Datingsite zegt ongevraagd lidmaatschap op
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Datingsite zegt ongevraagd lidmaatschap op Auteur: ddt BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2022 19:29
    —
Ik had op een datingsite een profiel en voor 12 maanden een betaald lidmaatschap genomen. Plotseling kreeg ik twee weken terug een email van de site waarin ze mijn verzoek bevestigden om het betaald lidmaatschap om te zetten in een gratis. Ik had dat helemaal niet gedaan. Ik heb daarop een email teruggestuurd, en een klacht via de site ingediend.

Een paar dagen later kreeg ik weer een email, waar mijn verzoek bevestigd wordt om mijn hele profiel te verwijderen. Dat is ook verdwenen. Ik stuur weer een email waarin ik protesteer dat ik hier nooit opdracht toe gegeven heb, en ook opmerk dat ik slechts 6 in plaats van de nog openstaande 7 maanden gerestitueerd krijg. Daarop krijg ik reactie dat ze me nog een maand lidmaatschapsgeld restitueren.

In alle correspondentie van de datingsite worden mijn klachten totaal genegeerd. Ik heb ook iedere keer gevraagd dat ze mij de correspondentie overleggen waarin ik om opheffing vraag; wordt ook niet op ingegaan.

Er zijn twee dingen die ik nu wil oplossen.
1) ik wil mijn profiel terug. Ik ben nu ook alle contacten en berichten kwijt. Op deze datingsite zie je niet zomaar alle mogelijke partners, maar je krijgt er elke dag 3 partnervoorstellen in je lijstje bij.

2) Wie heeft mij dit geflikt? Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen dat de datingsite dit voor de lol doet. Dus iemand heeft in mijn profiel ingebroken om op de juiste knoppen te drukken - onwaarschijnlijk, mijn password staat in een password manager. Of iemand heeft een email gestuurd die er uitziet alsof hij van mij is. De enige die means en motive heeft is mijn ex-vriendin die ik op diezelfde datingsite ontmoet heb; die heeft al eens eerder een klacht bij hen ingediend.

Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering om hulp gevraagd, maar die zien er geen been in. Ze zeggen dat emotionele schade in Nederland niet vergoed wordt, dus ik heb geen schade geleden, noch door de datingsite, noch door de (onbekende) dader die namens mij heeft opgezegd. Ze raden me aan nog eens een email te sturen met dezelfde vraag. Ze willen dus niet eens mij helpen door zelf eens zo'n briefje te sturen.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die er anders over denken en die wel mogelijkheden zien.

#2:  Auteur: ddt BerichtGeplaatst: di 06 dec 2022 19:18
    —
De datingsite stuurde me nu een email waarin het weer anders heet:

"Uw (...)account is beƫindigd omdat u niet voldoet aan onze lidmaatschapsvereisten of omdat u onze Inhouds- of Activiteitsvoorwaarden heeft geschonden."

Volgens dit verhaal heb ik het dus niet zelf opgezegd. Het wordt steeds gekker.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl