#1: Inzage dossier lopende omgangsprocedure bij Rechtbank + Hof Auteur: Wim_TBerichtGeplaatst: ma 14 nov 2022 15:43
    —
Inzage dossier lopende omgangsprocedure bij Rechtbank + Hof
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Moeten cliƫnten volledige transparantie krijgen tijdens lopende procedures?
Ja
0%
 0%  [ 0 ]
Nee
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 0

Beste allen,
Ik zou graag mijn dossier in willen zien in twee lopende zaken bij de Rechtbank en het Hof. Vanzelfsprekend kan alleen mijn advocaat een dergelijk verzoek indienen. Deze doet dat echter niet, omdat zij de berichten tussen haar en de Rechtbank en het Hof liever niet deelt. Wellicht begrijpelijk vanuit haar standpunt.

Mijn vraag; Kan er iemand anders dan mijn advocaat om het dossier verzoeken, of moet daar altijd een advocaat of gemachtigde om vragen bij de Rechtbank of het hof?

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 15 nov 2022 23:26
    —
Als je zelf partij bent bij die civiele zaken, kun je blijkbaar om iinzage vragen:
Quote:
Dien een schriftelijk verzoek tot inzage in bij de rechtbank met een kopie van uw legitimatiebewijs. Om inzage te kunnen krijgen, moet u partij of gemachtigde zijn in de zaak waarvan u inzage aanvraagt.

#3:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 15 nov 2022 23:35
    —
De precieze manier waarop inzage wordt gegeven varieert kennelijk van rechtbank tot rechtbank, maar voor zover ik het begrijp heb je als partij recht op inzage.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl