Vast contract later ondertekenen dan de ingangsdatum
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Vast contract later ondertekenen dan de ingangsdatum Auteur: pally BerichtGeplaatst: do 04 aug 2022 14:16
    —
Goedemiddag,

Er is mij een lease auto toegewezen via mijn werkgever. De aanvraag is op twee niveau's goedgekeurd en op het laatste moment heeft de wagenparkbeheerder de aanvraag "tijdelijk" afgekeurd. Dit in verband met het feit dat ik geen vast dienstverband heb en ik geen aanvraag had kunnen indienen.

Nu zijn er naar mijn idee "fouten" gemaakt door het bedrijf. Ik had namelijk zonder vast contract geen lease auto aanvraag mogen indienen, echter is dit wel door twee schijven goedgekeurd. Er is verder geen issue of ik wel of geen vast dienstverband mag krijgen. Het bedrijf is tevreden met mij en wil mij een vast dienstverband geven. Wederzijds ontvang ik ook graag het vast dienstverband.

Het issue zit hem echter in het feit dat de ingangsdatum ongeveer twee weken eerder moet zijn dan de dagtekening van het ondertekenen van het contract. Is dit juridisch gezien GEEN issue? Ik heb namelijk baat bij dat de ingangsdatum 19 july 2022 is en niet vandaag.

Met andere woorden, als het bedrijf en ik "mondelings" overeen zijn gekomen dat mijn vast dienstverband ingaat op 19 juli 2022 en ik teken het contract op 4-8-2022 en geef aan dat het daadwerkelijk ondertekend is op 4-8-2022, er dus geen issue is en/of GEEN sprake van antedateren?

Ter aanvulling op bovenstaande, ik ga uiteraard met dezelfde voorwaarde en condities het vast dienstverband aan.

Naar mijn idee is dit geen probleem. Ben ik juist?

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie antwoord

Mvg,
pascal

#2:  Auteur: jpst BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2022 4:43
    —
Indien er geen bericht is gekomen dat het vorige contract niet wordt verlengd, kan het zomaar zijn dat van rechtswege het contract al doorloopt (en afhankelijk van de lengte en het aantal vorige contracten overgaat in een contract voor onbepaalde tijd). Men is ook verplicht tijdig voor het aflopen van een tijdelijk contract aan te geven of men al dan niet een nieuw contract aanbiedt.
Het bestaan van een contract/overeenkomst hoeft niet enkel te bestaan door het tekenen van een document, dit kan ook bestaan door gedragingen van beide partijen.

Het lijkt er vooral op dat er hier sprake is van bureaucratisch geneuzel met de interne regels. Als werkgever de intentie heeft een vast contract aan te bieden en dat de voorwaarde is voor het verkrijgen van de auto, dan moet dit toch ook wel intern door iemand op te pakken zijn?



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl