Vaccin als herhaal prik niet goedgekeurd.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#1: Vaccin als herhaal prik niet goedgekeurd. Auteur: @Paul BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2022 12:53
    —
Tweede Kamerlid Wieke Paulusma (D66) zei dinsdag tijdens het vragenuurtje ‘heel veel signalen’ te krijgen van 60-minners die zich kwetsbaar voelen of kwetsbaar zijn en graag een herhaalprik willen. “Ik zou heel graag willen dat de minister zich daarvoor inspant bij het Europees Geneesmiddelenagentschap (EMA), zei Paulusma.

“Dat vraagt allereerst om hele duidelijke communicatie richting de betreffende mensen. Dat is onderdeel van de communicatiecampagne waar ik het zojuist over had. Het gaat om een inzet en het bepalen wanneer je het meest optimale beschermende effect bereikt in relatie tot de risico’s op ernstige ziekte,” reageerde Kuipers.

“Het RIVM bekijkt dat nu kortcyclisch en continu. Het RIVM is tot op de dag van vandaag nog steeds van mening dat een herhaalprik voor 60-plussers, of alle 18-plussers, nu niet geïndiceerd is. Dat is los van de mensen die een specifieke medische behandeling hebben,” vervolgde Kuipers.

“Dan over de goedkeuring bij het EMA, waar mevrouw Paulusma aan refereerde. Wij zijn daarover telkens in overleg. Maar het vaccin als herhaalprik voor 60-minners zonder medische indicatie is tot nu toe niet goedgekeurd. Dus als ik het ervoor in zou zetten, doen we dat offlabel. Dat betekent dan ook dat ik aansprakelijk ben als er eventuele bijwerkingen zijn,” benadrukte minister Kuipers.

https://mobile.twitter.com/rodewijntjes/status/1542100250667646979



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl