Werken in het Buitenland
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Studeren in het buitenland

#1: Werken in het Buitenland Auteur: Dakota BerichtGeplaatst: do 13 okt 2005 9:21
    —
Hallo,

ik ben nieuw op het forum. Ik ben nog in het eerste jaar maar wil zodra ik klaar ben in het buitenland gaan werken. Alleen weet ik absoluut niet of ik met Rechten een kans in het Buitenland maak en waar zou je dan kunnen werken, ik bedoel welke bedrijven en als wat.

Voor een tip ben ik heel erg dankbaar.

Trouwens de favorite landen zijn Ierland, Engeland en Finland. Rolling Eyes

#2:  Auteur: STEEF BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2005 19:33
    —
Dat ligt er natuurlijk aan wat voor soort rechten je studeert. Als je internationaal en europees recht studeert (zoals moi) dan is de kans groter dat je in het buitenland aan het werk gaat m.n. bij instanties van de Europese Unie (commissie, raad, parlement, europol, eurojust, hof van justitie etc.) in Brussel, Straatsburg, Luxemburg.
Je zou ook als ambassadeur aan de slag kunnen gaan, maar ja dan kom je volgens mij op de meest vreemde plaatsen op de wereld terecht.

Wil je perse in Engeland aan het werk dan maak je denk ik de grootste kans bij een Nederlands/ internationaal advocatenkantoor die een vestiging daar heeft. Over Finland en Ierland weet ik helaas niets.

Over 1 a 2 jaar weet ik er meer over te vertellen, waarschijnlijk zit ik dan zelf ergens in het buitenland.



Rechtenforum.nl -> Studeren in het buitenland

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl