vergunning nodig plaatsen partytent in voortuin
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: vergunning nodig plaatsen partytent in voortuin Auteur: Vossie75 BerichtGeplaatst: do 19 mei 2022 17:25
    —
Goedendag,
Ik zou graag willen weten of en zo ja welke regels er zijn voor het plaatsen van een partytent in je eigen voortuin.
Zou gaan om een Partytent die 80 a 90% van mijn oprit zou bestrijken en waarvan de bedoeling is dat die langere tijd blijft staan.

Mag dit dus zomaar of is daar een vergunning van de gemeente of van een woningbouw voor nodig?
Is dus niet voor een feetje en ook niet voor andere commerciƫle zaken.
Wil aan een auto gaan werken (oldtimer) en zo dus een droge en beschutte werkplek creƫren.

hoor graag wie me daar meer over kan vertellen.

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2022 2:35
    —
Een partytent die bedoeld is om langere tijd te blijven staan is volgens de rechtspraak een bouwwerk. Daar is dus in beginsel een omgevingsvergunning voor nodig.

Er bestaan uitzonderingen op de vergunningplicht, bijvoorbeeld bij bebouwing op het achtererf, maar ik denk niet jouw situatie onder zo'n uitzondering valt. Ik ben echter geen expert op dit gebied. Misschien kan de gemeente je meer vertellen.

#3:  Auteur: Vossie75 BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2022 10:00
    —
bedankt voor je reactie.
Ik heb al even gezocht op de website van de gemeente maar daar wordt enkel gesproken over plaatsingen op de openbare weg wat dus niet van toepassing is.
Heb de gemeente al een mail gestuurd hierover zojuist

#4:  Auteur: Rexx BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2022 11:00
    —
https://www.helpdeskbouwregels.nl/vraag/22

#5:  Auteur: Jeroen1967 BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2022 20:17
    —
Ik weet niet hoe een oprit/voortuin zich verhoudt tot 'aan de openbare weg', maar in veel gemeentelijke verordeningen is het verboden om daar aan je auto te sleutelen.

Daarnaast, in geval van een huurwoning, staan er vaak extra beperkingen in je huurcontract.

Het probleem zou dus ook in een heel andere hoek kunnen zitten.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl