gedeeltelijk betaalde rekening ivm onvolledige installatie
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: gedeeltelijk betaalde rekening ivm onvolledige installatie Auteur: ger_ BerichtGeplaatst: di 26 apr 2022 11:46
    —
Beste,

ik heb een deur laten vervangen door bedrijf X. Daar is een offerte voor opgemaakt. Mondeling is afgesproken dat de zonwering nog steeds moest kunnen werken na plaatsing van de nieuwe deur. De nieuwe deur is geplaatst echter de zonwering kan niet meer naar beneden, want de deur is dikker dan de vorige.
Meneer van bedrijf X gebeld en hij heeft aangegeven dat ze dit nog gaan fixen."Maar ik stuur je wel alvast de rekening hoor".
Ik heb 2/3 van de rekening betaald en gezegd dat ik de rest betaal als de zonwering gefixed is.
Nu zijn we 2.5 maand verder en ik heb niks meer van het bedrijf gehoord. Nu ik er onlangs naar gekeken heb, zou ik de zonwering ook zelf wel willen aanpassen (en dus geld besparen).

Stel dat ik het nu zelf ga fixen. Ben ik dan alsnog verplicht om dat 1/3e deel te betalen als het bedrijf volgende week belt om het te fixen?

#2: Re: gedeeltelijk betaalde rekening ivm onvolledige installatie Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 01 mei 2022 13:08
    —
ger_ schreef:
ik heb een deur laten vervangen door bedrijf X. Daar is een offerte voor opgemaakt. Mondeling is afgesproken dat de zonwering nog steeds moest kunnen werken na plaatsing van de nieuwe deur. De nieuwe deur is geplaatst echter de zonwering kan niet meer naar beneden, want de deur is dikker dan de vorige.
Meneer van bedrijf X gebeld en hij heeft aangegeven dat ze dit nog gaan fixen."Maar ik stuur je wel alvast de rekening hoor".
Ik heb 2/3 van de rekening betaald en gezegd dat ik de rest betaal als de zonwering gefixed is.
Nu zijn we 2.5 maand verder en ik heb niks meer van het bedrijf gehoord. Nu ik er onlangs naar gekeken heb, zou ik de zonwering ook zelf wel willen aanpassen (en dus geld besparen).

Stel dat ik het nu zelf ga fixen. Ben ik dan alsnog verplicht om dat 1/3e deel te betalen als het bedrijf volgende week belt om het te fixen?

Ja, je kunt niet eenzijdig het overeengekomen bedrag verlagen.

Simpelste is om even te bellen en te overleggen/onderhandelen. Komen zij binnenkort langs om te fixen, of gaan ze akkoord met een korting op het totaalbedrag.

#3:  Auteur: ger_ BerichtGeplaatst: di 03 mei 2022 8:41
    —
ok, dat is goed om te weten. Dank voor de reactie!

#4:  Auteur: jpst BerichtGeplaatst: za 07 mei 2022 12:46
    —
En die gemaakte afspraak dan nog even te (laten) bevestigen Wink



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl