Corona Toegangs Bewijs (CTB)
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#1: Corona Toegangs Bewijs (CTB) Auteur: @Paul BerichtGeplaatst: wo 29 dec 2021 14:54
    —
Betreft mogelijke verplichte wetgeving tot vaccinatie en het CTB, wil ik het volgende bespreekbaar maken:

1. Het IVBPR (Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke rechten)
Artikel 7:
"Niemand mag worden onderworpen aan folteringen, of aan wrede, onmenselijke of vernederende behandeling of bestraffing. In het bijzonder mag niemand, zonder zijn in vrijheid gegeven toestemming, worden onderworpen aan medische of wetenschappelijke experimenten."

Via: https://www.allfactsmatter.nl/factcheck/vaccin-goedkeuring-onder-de-loep/
"De claim dat de vaccins zijn goedgekeurd is dus misleidend omdat de huidige status van deze middelen is dat ze alleen zijn toegelaten voor ‘Emergency Use’, voor gebruik in noodgevallen dus! De fase 3 testen lopen namelijk nog door tot 2023."

Nemen we dit in samenhang met artikel 94 Nederlandse Grondwet:
"Binnen het Koninkrijk geldende wettelijke voorschriften vinden geen toepassing, indien deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepalingen van verdragen en van besluiten van volkenrechtelijke organisaties."

Let op: "zonder zijn in vrijheid gegeven toestemming".
Volgens mij vallen drang en dwang, om aan een medisch experiment deel te nemen, níet onder vrijheid.

Het komt mij voor dat "Corona wetgeving inzake het CTB" in strijd is met een ieder verbindende bepaling ingevolge IVBPR artikel 7 en dat "Corona wetgeving inzake het CTB" geen toepassing vindt in het Nederlands recht.

2. Nu ik er over nadenk, heeft artikel 7 IVBPR jo. artikel 94 GW verregaande gevolgen voor:
- sluiting winkels, enz. als C maatregel
- het dragen van mondkapjes
- alleen toegang tot publieke ruimtes met QR code

(Tevens kan men de vraag stellen of fitness ruimtes en sportvelden "publieke ruimtes" zijn. Aangezien níet iedereen volgens mij, toegang heeft tot de fitness ruimte, men dient lid/betalende klant te zijn of bij voetbal, lid van de KNVB te zijn.)

Het zijn immers allen experimentele maatregelen (wetten), nu er geen onderbouwde wetenschappelijk medisch bewijs voor deze maatregelen zijn.
Ergo t.a.v de mondkapjes plicht, geeft de wet aan dat het een níet werkend mondkapje dient te zijn.

3. Wet BIG
De wet BIG regelt de bevoegdheid én bekwaamheid van zorgverleners.

Op de televisie krijgen we met grote regelmaat medische adviezen van Dhr. Oosterhaus en Mw. Koopmans.

Als ik zoek via https://zoeken.bigregister.nl/zoeken/kenmerken vind ik beiden hier níet terug.

Als ik verder in de wet BIG zoek, vind ik geen opname van "viroloog" als zijnde bevoegd en bekwaamheid tot het uitvoeren van medisch handelen. Is het dan geoorloofd dat deze mensen medische adviezen geven?

Viroloog is zover ik begrijp ook geen beschermde titel, iedereen kan zich viroloog noemen.

Zie: https://www.idsemergencymanagement.com/2020/05/25/wat-zijn-beschermde-titels/


Nu de wet BIG is opgesteld om te zorgen dat zorgverleners én bekwaam én bevoegd zijn, kan men dan stellen dat er bij bovengenoemde personen, er sprake is van ongekwalificeerd handelen ?

#2: WOB Verzoek. Auteur: @Paul BerichtGeplaatst: za 01 jan 2022 15:49
    —
WOB Verzoek 1, via:
https://www.rijksoverheid.nl/contact/informatie-rijksoverheid/e-mail-sturen


Quote:
1 Januari 2022
Betreft: WOB verzoek

Inleiding
Op de televisie krijgen we met grote regelmaat medische adviezen van viroloog en infectieziekten deskundige Dhr. A.D.M.E. Oosterhaus en viroloog Mw. M.P.G. Koopmans.

Vraag:
1. Is Dhr. Oosterhuis bevoegd én bekwaam, ingevolge de wet BIG, tot mededisch handelen, waaronder het geven van medische adviezen?
2. Is Mw. Koopmans bevoegd én bekwaam, ingevolge de wet BIG, tot medisch handelen, waaronder het geven van medische adviezen?
3. Is de titel "viroloog", ingevolge de wet BIG een beschermde titel?

Verzocht wordt om binnen de wettelijk gestelde termijn te antwoorden.



WOB Verzoek 2


Quote:
1 januari 2022
Betreft WOB Verzoek

Vraag
1. Is de term "infectieziekten deskundige" ingevolge de wet BIG een beschermde titel?

Verzocht wordt om binnen de wettelijk gestelde termijn te antwoorden.


Zodra de overheid heeft gerageerd, zal ik het antwoord hier delen.

#3:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 1:20
    —
Een beetje open deuren intrappen op tv mag iedereen, of het nou over het Nederlands elftal gaat of over de coronamaatregelen.

#4: Re: Corona Toegangs Bewijs (CTB) Auteur: cia76 BerichtGeplaatst: di 26 apr 2022 17:57
    —
@Paul schreef:

Let op: "zonder zijn in vrijheid gegeven toestemming".
Volgens mij vallen drang en dwang, om aan een medisch experiment deel te nemen, níet onder vrijheid.

Het komt mij voor dat "Corona wetgeving inzake het CTB" in strijd is met een ieder verbindende bepaling ingevolge IVBPR artikel 7 en dat "Corona wetgeving inzake het CTB" geen toepassing vindt in het Nederlands recht.


Dan zul je eerst moeten aantonen dat het een wetenschappelijk experiment betreft zoals bedoeld in de genoemde wetgeving. Dat zal niet lukken omdat wappie-standpunten in de rechtszaal geen stand houden.

#5: Re: Corona Toegangs Bewijs (CTB) Auteur: @Paul BerichtGeplaatst: di 21 jun 2022 9:31
    —
cia76 schreef:
@Paul schreef:

Let op: "zonder zijn in vrijheid gegeven toestemming".
Volgens mij vallen drang en dwang, om aan een medisch experiment deel te nemen, níet onder vrijheid.

Het komt mij voor dat "Corona wetgeving inzake het CTB" in strijd is met een ieder verbindende bepaling ingevolge IVBPR artikel 7 en dat "Corona wetgeving inzake het CTB" geen toepassing vindt in het Nederlands recht.


Dan zul je eerst moeten aantonen dat het een wetenschappelijk experiment betreft zoals bedoeld in de genoemde wetgeving. Dat zal niet lukken omdat wappie-standpunten in de rechtszaal geen stand houden.


https://www.ema.europa.eu/en/news/ema-receives-application-conditional-marketing-authorisation-covid-19-mrna-vaccine-bnt162b2

Quote:
EMA has received an application for conditional marketing authorisation (CMA) for BNT162b2, a COVID‑19 mRNA vaccine developed by BioNTech and Pfizer.


EMA hanteert volgens jou ook wappie standpunten ...

#6: Re: Corona Toegangs Bewijs (CTB) Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2022 1:32
    —
@Paul schreef:
cia76 schreef:
@Paul schreef:

Let op: "zonder zijn in vrijheid gegeven toestemming".
Volgens mij vallen drang en dwang, om aan een medisch experiment deel te nemen, níet onder vrijheid.

Het komt mij voor dat "Corona wetgeving inzake het CTB" in strijd is met een ieder verbindende bepaling ingevolge IVBPR artikel 7 en dat "Corona wetgeving inzake het CTB" geen toepassing vindt in het Nederlands recht.


Dan zul je eerst moeten aantonen dat het een wetenschappelijk experiment betreft zoals bedoeld in de genoemde wetgeving. Dat zal niet lukken omdat wappie-standpunten in de rechtszaal geen stand houden.


https://www.ema.europa.eu/en/news/ema-receives-application-conditional-marketing-authorisation-covid-19-mrna-vaccine-bnt162b2

Quote:
EMA has received an application for conditional marketing authorisation (CMA) for BNT162b2, a COVID‑19 mRNA vaccine developed by BioNTech and Pfizer.


EMA hanteert volgens jou ook wappie standpunten ...

Voor dit soort onzin is Twitter de juiste plek, niet dit forum. Op Twitter kun je ook proberen je kennis van de Engelse taal bij te schaven.



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl