Beslag half aandeel woning
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: Beslag half aandeel woning Auteur: Lennart12 BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2021 20:42
    —
Mijn ex partner en ik zijn nu ongeveer 9 jaar uit elkaar. Samen hebben wij een woning, waarbij we allebei voor de helft eigenaar zijn. In die jaren dat we uit elkaar zijn heb ik het altijd onderling willen regelen.

In januari 2019 heb ik een advocaat in de arm genomen om tot een verdeling van de woning te komen. Mede door corona heeft er pas een zitting plaatsgevonden in juli 2020, waarna er in augustus een vonnis is gewezen.

Tijdens de zitting werd er door mijn ex verteld, dat er beslag op het huis ligt, daar werd door zowel de rechter als de advocaten niet op ingegaan.

In het vonnis staat o.a. dat de woning hem toegedeeld zal worden als hij de financiering binnen 3 maanden rond krijgt. En dat anders de woning verkocht dient te worden minus de vorderingen op elkander.

Aangezien hij de financiering niet rond kon krijgen, moest de woning verkocht worden door de aangewezen verkopende makelaar. Kort daarop heeft hij het vertrouwen in die makelaar opgezegd en alles kwam weer stil te liggen.

In januari ben ik een kort geding gestart, om vervangende toestemming te vragen tot verkoop en levering van de woning. Inmiddels heb ik die ook gekregen maar ik kan er helemaal niks mee, omdat er nog altijd conservatoir beslag ligt op zijn aandeel van de woning.

Het ingeschreven bedrag waarvoor beslag ligt is vele malen hoger dan dat de woning waard is. Het beslag is op 20 maart 2020 ingeschreven in het kadaster.

We zijn inmiddels onderling overeengekomen dat ik de woning overneem tegen het getaxeerde bedrag, omdat ik de financiering hiervoor wel rond kan krijgen.

Ik wil graag de woning overnemen. Wat zijn mijn mogelijkheden en kansen mbt de beslaglegging?

Wie heeft er advies, wat kan ik nog doen?
Ik wil na 9 jaar ook wel een keer verder met mijn leven.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl