bruiloft gaat niet door - schade voor wie
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: bruiloft gaat niet door - schade voor wie Auteur: Nina66 BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2021 20:36
    —
Een kennis zou vorig al jaar gaan trouwen. Heeft een overeenkomst getekend en een aanbetaling gedaan op hun huwelijksdag. helaas is deze niet door ge geaan. De nieuwe datum is 7 mei maar ook deze kan niet doorgaan hoe is afgesproken.
Hoe zit dit nu. Kan mijn kennis annuleren? De locatie kan niet leveren zoals afspraak.
Kan mijn kennis dan haar aanbetaling terugvorderen. ?
Nu zijn er speciale opstandigheden.
Kunnen niet leveren wat mijn kennis wil. Minder mensen, na 18:00 uur horeca dicht?


Help
Deze verdrietige bruid.

#2: Re: bruiloft gaat niet door - schade voor wie Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2021 1:34
    —
Nina66 schreef:
Een kennis zou vorig al jaar gaan trouwen. Heeft een overeenkomst getekend en een aanbetaling gedaan op hun huwelijksdag. helaas is deze niet door ge geaan. De nieuwe datum is 7 mei maar ook deze kan niet doorgaan hoe is afgesproken.
Hoe zit dit nu. Kan mijn kennis annuleren? De locatie kan niet leveren zoals afspraak.
Kan mijn kennis dan haar aanbetaling terugvorderen. ?
Nu zijn er speciale opstandigheden.
Kunnen niet leveren wat mijn kennis wil. Minder mensen, na 18:00 uur horeca dicht?

Tussen de regels door lees ik dat de locatie wel een trouwbijeenkomst die binnen de regels past had willen verzorgen. Tja, lastig.

Als er geen duidelijke afspraak over is gemaakt, denk ik toch dat je je geld terug hoort te krijgen. Mijn redenering is grofweg als volgt. Als je de locatie hebt geboekt voordat de coronacrisis uitbrak, zijn dit onvoorziene omstandigheden die vernietiging van de overeenkomst rechtvaardigen. Als de boeking heeft plaatsgevonden op een moment waarop er redelijkerwijs rekening had kunnen worden gehouden met beperkende coronamaatregelen, was het m.i. aan de beheerder van de locatie om contractueel vast te leggen hoe daarmee zou worden omgegaan (bijv. verplicht akkoord gaan met een bijeenkomst voor minder mensen etc.). Waarschijnlijk had je de overeenkomst dan niet eens getekend.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl