Master Strafrecht, of toch iets anders?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Juridische masters

#1: Master Strafrecht, of toch iets anders? Auteur: arrietty BerichtGeplaatst: do 04 mrt 2021 15:58
    —
Hoi allemaal!

Momenteel zit ik in mijn laatste jaar Nederlands recht aan de Radboud Universiteit. Ik moet binnenkort een keuze maken voor een master, alleen vind ik het toch lastiger dan gedacht.

Mijn interesse ligt vooral in het strafrecht en criminologie, dit waren de vakken waarin ik het meest plezier in heb gehad. Echter, na het horen van ervaringen van docenten en medestudenten, twijfel ik toch of ik de master strafrecht moet volgen. Docenten gaven aan dat de kans op een baan vrij laag was, dus niet echt een rooskleurig toekomstperspectief.

De master in burgerlijk recht, financieel recht, fiscaal recht zijn gebieden waar ik totaal niks mee heb dus ik ben op zoek gegaan naar andere masters die mij toch interessant leken. Tijdens mijn studie heb ik het vak IE gevolgd en dit vond ik ook wel een leuk vak. Ik heb een aantal masters gevonden in IE recht en tijdens mijn zoektocht kwam ik ook de master IT-recht tegen in Groningen en de master Informatierecht in Amsterdam. Ik heb zelf altijd affiniteit gehad met internet/it/technologie, dit zijn gebieden die mij ook super leuk lijken, alleen kon ik online niet zoveel vinden over het toekomstperspectief.

Zijn er mensen die hiervoor genoemde masters volgen of evt gaan volgen, en die mij kunnen informeren over baankansen? Of zijn er mensen die de master strafrecht volgen of hebben gevolgd die mij wat advies/informatie kunnen geven? Alvast heel erg bedankt!



Rechtenforum.nl -> Juridische masters

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl