Vaststellingsovereenkomst datum ondertekening niet aangepast
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Vaststellingsovereenkomst datum ondertekening niet aangepast Auteur: BasHart BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2021 10:30
    —
Mijn werkgever heeft mij een vaststellingsovereenkomst toegestuurd voor een gedeelte van mijn uren. Ik heb hier formeel nog geen akkoord op gegeven.

De vaststellingsovereenkomst heb ik op 19-2 per mail ontvangen en dit staat ook als datum bij de ondertekening onderaan het document. Bij de begeleidende mail stond dat de vaststellingsovereenkomst nog mondeling doorgenomen kon worden.

Ik heb vervolgens 2 vragen gesteld per e-mail waarop ik gisteren reactie heb gekregen met daarbij ook de mededeling dat de datum in de vaststellingsovereenkomst (aldus opgemaakt en ondertekend) sowieso niet aangepast gaat worden (doornemen vaststellingsovereenkomst wordt 2 maart).

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

#2: Re: Vaststellingsovereenkomst datum ondertekening niet aangepast Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 27 feb 2021 16:51
    —
BasHart schreef:
Mijn werkgever heeft mij een vaststellingsovereenkomst toegestuurd voor een gedeelte van mijn uren. Ik heb hier formeel nog geen akkoord op gegeven.

De vaststellingsovereenkomst heb ik op 19-2 per mail ontvangen en dit staat ook als datum bij de ondertekening onderaan het document. Bij de begeleidende mail stond dat de vaststellingsovereenkomst nog mondeling doorgenomen kon worden.

Ik heb vervolgens 2 vragen gesteld per e-mail waarop ik gisteren reactie heb gekregen met daarbij ook de mededeling dat de datum in de vaststellingsovereenkomst (aldus opgemaakt en ondertekend) sowieso niet aangepast gaat worden (doornemen vaststellingsovereenkomst wordt 2 maart).

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Als je op 2 maart ondertekent, kun je erbij schrijven "op 2 maart ondertekend". Veel lijkt me de datum verder niet uit te maken?

#3:  Auteur: Vermeulen_J BerichtGeplaatst: do 04 mrt 2021 16:41
    —
Je hebt nog een bedenktijd na ondertekenen, 2 weken bij kennisgeving van die termijn, 3 weken als die kennisgeving niet is gegeven.

Vandaag tekenen houd dus in dat je nog 2 (3) weken de tijd hebt om alsnog terug te komen op de inhoud of deze geheel te verwerpen.

https://hanzeadvocaat.nl/nieuws/spijt-van-een-ondertekende-vaststellingsovereenkomst/

OVerigens, ik weet niet wat de 2 vragen inhielden, maar als dit betekend dat er een wijziging op de V.O. moet worden doorgevoerd dan is die datum natuurlijk wel anders. Neem in ieder geval geen genoegen met een antwoord op je vragen als 'Wees gerust, hier gaan we rekening mee houden in de afrekening'. Gewoon zwart op wit vast laten leggen.

Ik zou persoonlijk overigens liever hebben dat na de vragen je 'even gaat zitten' en dan ter plekken de boel ondertekend. Dan is de datum ook gewoon de dag dat je er samen voor gaat zitten.

Het kan natuurlijk zijn dat in het digitaal aangeleverde document al de datum staat ingevuld van 19-02 bij jouw naam. Als je daar nu een krabbel bij zet heb je strikt gezien geen bedenktijd meer vanaf morgen (indien vermeld in de V.O.).

Zoals 'bona fides' aangeeft gewoon je eigen ondertekeningsdatum invullen. Vanaf dat moment geld je bedenktijd dan ook.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl