Nadeel compensatie nav Corona beleid
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: Nadeel compensatie nav Corona beleid Auteur: slavko BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 22:14
    —
Hallo,

Mag ik volgende aan jullie voorstellen, en vragen of ik dit zo kan zien?

Mijn vrouw, net als velen anderen zit in zwaar financieel weer.
Inmiddels is ze 3 banen verder, eigen onderneming dicht, kind aan huis en 0 compensatie sinds juni. Het is niet dat ze niet haar best doet.
Ik heb dan nog wel een inkomen en we teren op onze buffers maar deze raken ook binnen kort op.

Bij UWV wordt gezegd dat ze geen recht heeft op een uitkering omdat ik teveel verdien. Maar zij, noch haar werkgevers zijn verantwoordelijk voor einde arbeids overeenkomst. Besluit van de overheid hangt daar boven.

Eerlijk gezegd, zie ik het bos niet meer door alle TOZO`s, en NOW`s en alle andere bomen waar we niet voor in aanmerking komen.

Ik begrijp dat de noodzaak is voor de maatregelen.
Ik begrijp dat we dit samen zouden moeten doen.
Ik begrijp niet dat sommige mensen wel, en sommige niet gecompenseerd worden.
Ik begrijp niet dat ik straks wellicht mijn huis moet verkopen omdat besluit van de overheid directe gevolgen heeft voor inkomen van mijn huishouden.

Als ik de situatie dan relativeer, zie ik wel dat overheid soms een legitiem besluit mag nemen waarbij iemand benadeeld wordt, maar dan wel men moet schadeloosstellen. Geldt dat hier ook? Is er een wet bepaling die daar enige gewicht in kan uitoefenen?



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl