3d scan eigen gemaakt beeld gebruikt voor animatiefilm
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

#1: 3d scan eigen gemaakt beeld gebruikt voor animatiefilm Auteur: hado BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2020 16:50
    —
Indien door animators mijn eigen gemaakt sculptuur in gescand wordt blijft dan de 3d scan dan nog mijn eigendom en ben ik dan
nog beschermd tegen reproductie van de door mij gemaakte sculptuur? Is het in de praktijk moeilijk om een animator hiervoor te vervolgen mag dit gebeuren?
Een bedrijf wil mij zelfontworpen sculpturen laten maken, deze inscannen en in een animatiefilm gebruiken. Ik heb geen idee hoe ik zoiets moet vastleggen.

#2: Re: 3d scan eigen gemaakt beeld gebruikt voor animatiefilm Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020 22:19
    —
hado schreef:
Indien door animators mijn eigen gemaakt sculptuur in gescand wordt blijft dan de 3d scan dan nog mijn eigendom en ben ik dan
nog beschermd tegen reproductie van de door mij gemaakte sculptuur? Is het in de praktijk moeilijk om een animator hiervoor te vervolgen mag dit gebeuren?
Een bedrijf wil mij zelfontworpen sculpturen laten maken, deze inscannen en in een animatiefilm gebruiken. Ik heb geen idee hoe ik zoiets moet vastleggen.

Als jij het auteursrecht hebt op een sculptuur, dan heb je ook het auteursrecht op een 3d scan van die sculptuur.

Heb je het auteursrecht op de 3d scan, dan mag die scan zonder jouw toestemming niet gekopieerd worden. Net zoals een boek niet zonder toestemming van de houder van het auteursrecht op het boek gekopieerd mag worden.

Werk je in opdracht van het bedrijf (en niet in dienstverband), dan heb jij het auteursrecht op de sculpturen die je maakt. Je kunt wel schriftelijk vastleggen dat je het auteursrecht bij voorbaat overdraagt aan het bedrijf. Maar dat wil je blijkbaar niet. In plaats daarvan kun je op papier zetten dat je het bedrijf toestemming geeft om de 3d scans te gebruiken in animatiefilms.

#3:  Auteur: hado BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020 22:16
    —
Dank je wel voor uw antwoord!

#4: Re: 3d scan eigen gemaakt beeld gebruikt voor animatiefilm Auteur: hado BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2020 21:13
    —
In plaats daarvan kun je op papier zetten dat je het bedrijf toestemming geeft om de 3d scans te gebruiken in animatiefilms.[/quote]

Is er ergens online een contractvoorbeeld hiervan? of moet ik hier een jurist op zetten?

Ik vraag mij ook af, indien mijn opdrachtgever de (door mij gemaakte) sculptuur laat inscannen door een animatiebedrijf wie dan de 3d scan dan in zijn bezit krijgt..
Blijft deze "beschermd voor de auteurs gerechtigde "bij het animatiebedrijf of krijgt de degene die de opdracht geeft aan het animatiebedrijf om het de sculptuur te scannen(mijn opdrachtgever)
Met andere woorden, moet ik zelf de opdracht geven tot de 3d scan bij dat animatiebedrijf/of zelf aanleveren om misverstanden over auteursrecht te voorkomen.

#5: Re: 3d scan eigen gemaakt beeld gebruikt voor animatiefilm Auteur: hado BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2020 21:14
    —
hado schreef:
In plaats daarvan kun je op papier zetten dat je het bedrijf toestemming geeft om de 3d scans te gebruiken in animatiefilms.


Is er ergens online een contractvoorbeeld hiervan? of moet ik hier een jurist op zetten?

Ik vraag mij ook af, indien mijn opdrachtgever de (door mij gemaakte) sculptuur laat inscannen door een animatiebedrijf wie dan de 3d scan dan in zijn bezit krijgt..
Blijft deze "beschermd voor de auteurs gerechtigde "bij het animatiebedrijf of krijgt de degene die de opdracht geeft aan het animatiebedrijf om het de sculptuur te scannen(mijn opdrachtgever)
Met andere woorden, moet ik zelf de opdracht geven tot de 3d scan bij dat animatiebedrijf/of zelf aanleveren om misverstanden over auteursrecht te voorkomen.[/quote]



Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl