Uitzondering op Bedrijfsarts
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Uitzondering op Bedrijfsarts Auteur: Harverspecter007 BerichtGeplaatst: zo 27 sep 2020 23:22
    —
Hoi allemaal, ik heb een arbeidsrechtelijke vraag.

Bij ziekteverzuim moet de werknemer aan een aantal voorwaarden voldoen om loon door betaald te krijgen tijdens ziekte. Een van die voorwaarden is het zien van een bedrijfsarts. De persoon in kwestie heeft namelijk een psychische stoornis waardoor hij niet helder kan denken. Als gevolg van dit komt hij zijn afspraak met de bedrijfsarts niet na, wel is hij bij de huisarts langs geweest en heeft hij medicijnen voorgeschreven gekregen. Omdat hij de bedrijfsarts niet heeft gezien heeft de werkgever besloten zijn loon op te schorten. Mijn vraag: Kan in deze situatie een uitzondering worden gemaakt waardoor de persoon in kwestie alsnog krijgt uitbetaald gezien het feit dat hij de afspraak niet nakomt te wijten is aan zijn psychische stoornis? Bijvoorbeeld door de werkgever of bedrijfsarts contact op te laten nemen met de huisarts die kennis heeft over de lichamelijke gesteldheid van persoon. Of een ander alternatief? Is hier jurisprudentie over? Ik hoor het graag!



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl