Berging kopen vve
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Notariaat

#1: Berging kopen vve Auteur: jeroom BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020 18:37
    —
Ik wil graag de berging van een van mijn buren kopen, want deze gebruikt hem niet en hij wil hem graag aan mij verkopen. Vervolgens wil ik een grote garagedeur in de muur maken.

Nu vraag ik me af wat de juiste weg is? De ALV zal mijn verzoek wel goedkeuren. Maar moeten ze ook de aanpassing van de garagedeur goedkeuren? (muur is gemeenschappelijk..)

Maar hoe bepalen we de prijs van deze berging (20m2)? De m2 van een normaal appartement lijkt me veel te hoog, maar wat is wel redelijk? 30% van een m2 wat als woonruimte is bestempeld? Hier zal vast wel weer belasting over betaald moeten worden.

Vervolgens moet de splitsingsakte worden gewijzigd? Of is een toevoeging en een nieuwe tekening voldoende? Wat MOET?

Vergeet ik nog wat (naast goedkeuring ALV en iets met de splitsingsakte)?

#2: Re: Berging kopen vve Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2020 15:10
    —
Om het alleenrecht op het gebruik van de berging te kunnen krijgen, zal de splitsingsakte gewijzigd moeten worden.

Wat een redelijke verkoopprijs is, mogen jij en de verkoper onderling uitmaken. Zolang jullie geen familie zijn of er iets anders aan de hand is tussen jou en de verkoper zal de belastingdienst geen problemen maken. Je kunt natuurlijk een taxateur vragen wat de aanschaf van de berging voor de prijs van je appartement betekent (en dan niet al te veel meer bieden dan de prijsstijging).

#3:  Auteur: jeroom BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020 13:17
    —
Yes, dank voor je antwoord! Ik denk dat we er wel uit moeten komen.



Rechtenforum.nl -> Notariaat

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl