erfgenaam zonder testament
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: erfgenaam zonder testament Auteur: ore-sabre BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2019 15:43
    —
Hallo,
ben een vrouw van 61 jaar en ben door moeder op 2jarige leeftijd achtergelaten bij mijn vader en oma,heb mijn biologische moeder nooit gezien of contact met haar gehad.
Nu is zij overleden en er zijn 3 kinderen uit een later huwelijk die mij nu rekeningen sturen omtrent de negatieve erfenis,
Heb helemaal niets van een notaris of dergelijke gehoord.
ben ik verplicht hieraan mee te betalen?
Ik wil hier niets mee te maken hebben.
Mvg,
Ore-Sabre

#2: Re: erfgenaam zonder testament Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 07 dec 2019 0:58
    —
ore-sabre schreef:
ben een vrouw van 61 jaar en ben door moeder op 2jarige leeftijd achtergelaten bij mijn vader en oma,heb mijn biologische moeder nooit gezien of contact met haar gehad.
Nu is zij overleden en er zijn 3 kinderen uit een later huwelijk die mij nu rekeningen sturen omtrent de negatieve erfenis,
Heb helemaal niets van een notaris of dergelijke gehoord.
ben ik verplicht hieraan mee te betalen?
Ik wil hier niets mee te maken hebben.

Je bent verplicht te betalen als je de erfenis zuiver aanvaard hebt.

Aanvaarden of verwerpen kan door het afleggen van een verklaring bij de rechtbank. Dat heb je waarschijnlijk niet gedaan.

Aanvaarden kan ook door je te gedragen als iemand die aanvaard heeft, bijvoorbeeld door het wegnemen van stukken uit de nalatenschap. Vermoedelijk heb je dit niet gedaan.

Aanvaarden kan verder door een termijn voor de aanvaarding of verwerping te laten verlopen die de kantonrechter je heeft gesteld. Als je van het stellen van zo'n termijn niets hebt gehoord, is ook hier normaal gesproken geen sprake van.

Om zeker te zijn dat je er niets mee te maken krijgt, kun je de erfenis verwerpen door het afleggen van een overeenkomstige verklaring bij de rechtbank van de woonplaats van de overledene.

#3:  Auteur: ore-sabre BerichtGeplaatst: di 10 dec 2019 9:06
    —
tot op heden heb ik niets gedaan,zal nu stappen ondernemen,
bedankt voor advies



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl