Verkeerde verwijzing naar artikel in arbeidsovereenkomst
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Verkeerde verwijzing naar artikel in arbeidsovereenkomst Auteur: BasHart BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019 22:48
    —
In de mij aangeboden arbeidsovereenkomst staat een verkeerde verwijzing naar een artikel uit deze zelfde arbeidsovereenkomst.

Er staat op een gegeven moment “zoals omschreven in artikel X” en dit moet artikel Y zijn. Werkgever zegt dat dit “voor zich” spreekt en dat het verder geen kwaad kan. Werkgever wil de fout ook per e-mail bevestigen.

Mijn vraag:

In hoeverre is het noodzakelijk om dit correct vermeld te hebben in het contract? Afgezien van dat het slordig is en staat, kan dit nog juridische consequenties hebben? Een ondertekende arbeidsovereenkomst is naar mijn idee immers bindend en je kan niet zomaar veronderstellen dat de inhoud bij een fout “voor zich” spreekt.

#2: Re: Verkeerde verwijzing naar artikel in arbeidsovereenkomst Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019 21:09
    —
BasHart schreef:
In hoeverre is het noodzakelijk om dit correct vermeld te hebben in het contract? Afgezien van dat het slordig is en staat, kan dit nog juridische consequenties hebben? Een ondertekende arbeidsovereenkomst is naar mijn idee immers bindend en je kan niet zomaar veronderstellen dat de inhoud bij een fout “voor zich” spreekt.

Als beide partijen begrijpen wat er had moeten staat, dan is er niets aan de hand.

De uitgewisselde emails kun je desnoods later gebruiken om aan te tonen dat beide partijen inderdaad begrepen wat er had moeten staan.

#3:  Auteur: kj18 BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2020 11:29
    —
Een aanvullende vraag op dit onderwerp: in mijn arbeidsovereenkomst wordt vanuit een boetebeding verwezen naar een aantal hoofdstukken (11, 12 en 13). Echter, dit had hoofdstuk 10, 11 en 12 moeten zijn. De oorzaak hiervan is dat tijdens het opstellen van de overeenkomst een nieuw hoofdstuk 6 is tussengevoegd.
Nu is het ontbreken van de betreffende verwijzing naar hoofdstuk 10 (dit is het hoofdstuk waarin een relatiebeding is vastgelegd) voor mij relevant op dit moment. In hoeverre heeft het juridische gevolgen dat deze verwijzing niet meer aanwezig is/niet meer klopt?

N.B. Door de 'verschuiving' van de hoofdstukken verwijst het boetebeding in hoofdstuk 13 nu naar zichzelf.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl