Betalingsbevestiging ontvangen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Betalingsbevestiging ontvangen Auteur: beethoven BerichtGeplaatst: zo 03 nov 2019 21:54
    —
Beste lezers!

Allereerst, bedankt voor het lezen! Ik zit met het volgende en vraag me af of ik een poot heb om op te staan:

- M.b.t. een factuur heb ik een mail ontvangen dat de betaling is ontvangen en verwerkt.
- Nu krijg ik betalingsherinneringen dat ik nog niet heb betaald.
(beide zijn overigens ondertekent door dezelfde persoon binnen het bedrijf, dat verbaasde me)

Ik wil dus een mail sturen dat ik de betalingsbevestiging al heb ontvangen en dus niet begrijp waarom ik betalingsherinneringen krijg. Maar ik hoop dit dus nog iets meer (rechtelijk) te kunnen onderbouwen. Zijn er wetten/regels die ik hiervoor kan aandragen?

Ik hoop dat het verhaal duidelijk is en alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Suzanne

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 10:43
    —
Hebt u via overschrijving/pin betaald? Dan is zowel de bevestiging als de herinnering daarna weinig relevant, u hebt immers onomstotelijk bewijs van betaling.

Hebt u contant betaald? Dan is een kwitantie/bevestiging wel relevant. Daar later op terugkomen baat wederpartij niet.

#3:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 10:46
    —
Hebt u via overschrijving/pin betaald? Dan is zowel de bevestiging als de herinnering daarna weinig relevant, u hebt immers onomstotelijk bewijs van betaling.

Hebt u contant betaald? Dan is een kwitantie/bevestiging wel relevant. Daar later op terugkomen baat wederpartij niet.

Of hebt u helemaal niet betaald? U schrijft namelijk nergens dat u betaald hebt.

#4:  Auteur: kees1908 BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 22:11
    —
Betalingsbevestiging en eventueel printje screentje van de overschrijving mailen zou voldoende moeten zijn toch?

Mits er betaald is natuurlijk

#5:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: di 05 nov 2019 18:24
    —
Het is eigenlijk heel simpel..
Heb je betaald dan is er geen probleem. Je wettelijke onderbouwing heb je dan via je bankafschrift.
Heb je niet betaald... tja...



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl