kinderalimentatie
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: kinderalimentatie Auteur: marcc BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019 14:29
    —
Hallo, ben enkele jaren gescheiden en betaal netjes kinderalimentatie, destijds bepaald zonder dat de kinderen een ( bij ) baan hadden.
Nu werkt de jongste 17 jaar standaard 2,5 dag in de week bij een bedrijf ( heeft 2 dagen vrij elke week van school ) en dus vaste inkomsten.
Heeft wel 0 uren contract.

Vraag: kan ik straks als mijn zoon 18 is met hem in overleg gaan voor beëindiging alimentatie, of moet je ongeacht zijn werk en inkomsten tot de 21 jaar betalen?

Of moet je voor beëindiging altijd weer naar de rechter met dure advocaat?

#2: Re: kinderalimentatie Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 03 nov 2019 21:03
    —
marcc schreef:
Hallo, ben enkele jaren gescheiden en betaal netjes kinderalimentatie, destijds bepaald zonder dat de kinderen een ( bij ) baan hadden.
Nu werkt de jongste 17 jaar standaard 2,5 dag in de week bij een bedrijf ( heeft 2 dagen vrij elke week van school ) en dus vaste inkomsten.
Heeft wel 0 uren contract.

Vraag: kan ik straks als mijn zoon 18 is met hem in overleg gaan voor beëindiging alimentatie, of moet je ongeacht zijn werk en inkomsten tot de 21 jaar betalen?

Of moet je voor beëindiging altijd weer naar de rechter met dure advocaat?

Je zult bij bij de rechter om herziening moeten vragen, tenzij je het in overleg kunt oplossen.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl