Kwijtschelding studieovereenkomst
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Kwijtschelding studieovereenkomst Auteur: Dannman BerichtGeplaatst: wo 18 sep 2019 14:43
    —
Hallo,

Sinds begin dit jaar begonnen met een traineeship bij een ICT-bedrijf.
Hoop mooie beloftes incl. een vast contract na 6 maanden.

Nu heb ik helaas geen vast contract gekregen maar een nieuw contract van een jaar. Traineeship valt enorm tegen en de vele beloftes zijn nooit uitgekomen.

Ik heb een studieovereenkomst getekend waarin de volgende tekst is opgenomen:

Kwijtschelding: De studiekosten zullen door werkgever aan werknemer worden kwijtgescholden, indien werkgever besluit de tijdelijke arbeidsovereenkomst niet om te zetten naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd of wanneer de tijdelijke arbeidsovereenkomst door werkgever in de proefperiode wordt beƫindigd.

Hoe letterlijk is dit? Want ik heb geen arbeidsovereenkomst gekregen voor onbepaalde tijd.
De nieuwe arbeidsovereenkomst is ook aangepast van 40 uur naar 32 uur aangezien ik niet tevreden ben over de huidige gang van zaken.

Met vriendelijke groet,

D.

#2:  Auteur: Vermeulen_J BerichtGeplaatst: do 19 sep 2019 11:01
    —
Ik lees hier letterlijk dat: studiekosten worden kwijtgescholden als werknemer geen vast contract krijgt of als je wordt ontslagen in je proeftijd.

Ofwel, je niks hoeft te betalen als je tijdelijke contract afloopt en niet wordt verlengd of als je wordt ontslagen in de proeftijd.

Als je wordt ontslagen op staande voet, of je neemt zelf ontslag dan kan dat mogelijk wel aan de orde zijn.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl