Verzoek ex 36 UAVG: Awb-besluit?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: Verzoek ex 36 UAVG: Awb-besluit? Auteur: V&VD BerichtGeplaatst: di 03 sep 2019 15:11
    —
Dag allen,

Is een verzoek om te bemiddelen i.d.z.v. art. 36 UAVG (58 lid 3 AVG) een Awb-besluit?

Enerzijds zeg ik van niet (vgl. 34 UAVG). Anderzijds zeg ik van wel (de reactie van de AP is immers gericht op rechtsgevolg en omdat de AP een bestuursorgaan is, meen ik dat sprake is van publiekrechtelijk rechtsgevolg, zodat is voldaan aan het besluit-criterium, even heel kort gezegd).

Zo ik het overzie, is hier nog geen rechtspraak over. AP meent overigens dat het geen besluit is en verwijst naar art. 36 UAVG.

Alvast dank

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 04 sep 2019 23:55
    —
Een verzoek besluit niets dus is geen besluit.

De reactie op een verzoek ex artikel 36 UAVG is ook geen besluit. Wat artikel 36 zegt is dat je na afloop van de bemiddeling alsnog in beroep kunt gaan. De inhoud van de reactie staat daar los van. Ik zie niet in hoe de reactie gericht zou zijn op enig rechtsgevolg. Wat zou je willen aanvechten? Ga gewoon in beroep tegen het eigenlijk besluit op bezwaar als je niet blij bent met de uitkomst van de bemiddeling.

#3:  Auteur: V&VD BerichtGeplaatst: do 05 sep 2019 9:04
    —
bona fides schreef:
Een verzoek besluit niets dus is geen besluit.

De reactie op een verzoek ex artikel 36 UAVG is ook geen besluit. Wat artikel 36 zegt is dat je na afloop van de bemiddeling alsnog in beroep kunt gaan. De inhoud van de reactie staat daar los van. Ik zie niet in hoe de reactie gericht zou zijn op enig rechtsgevolg. Wat zou je willen aanvechten? Ga gewoon in beroep tegen het eigenlijk besluit op bezwaar als je niet blij bent met de uitkomst van de bemiddeling.


De bemiddeling is positief, maar duurde onnodig lang. Was gewoon benieuwd naar uw mening.



Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl