Achterstallig loon claimen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Achterstallig loon claimen Auteur: Oene BerichtGeplaatst: di 30 jul 2019 14:16
    —
Hallo,

Onlangs heb ik inzage gekregen in de beloning van mijn dochter omdat ze financiele problemen heeft.
Het is een jonge vrouw die energiecontracten verkoopt.

De arbeids-constructie met bedrijf X is feitelijk op freelance basis; haar loon werd nl. door Verloning.nl geregeld. Bedrijf X is opdrachtgever en mijn dochter opdrachtnemer.

Met ingang van 1 maart 2018 heeft ze een samenwerkingsovereenkomst met bedrijf X, waarin haar basis vergoeding van 1400 Eu wordt vermeld. Daarnaast ontvangt ze een vergoeding voor elk energiecontract wat verkocht wordt.

Deze samenwerkingsovereenkomst in 2 voud opgemaakt, is door beide partijen wel per pagina geparafeerd, echter haar exemplaar is niet ondertekend door beide partijen. Het is me niet duidelijk of het exemplaar van opdrachtgever wel is ondertekend.

Op de jaaropgave over 2018 welke ze van Verloning.nl heeft ontvangen blijkt dat ze slechts 12.009 Eu heeft ontvangen als Heffingsloon.

Over 10 maanden in 2018 zou dit minstens 14.000 dienen te zijn, de vergoedingen over de verkochte contracten nog niet eens meegerekend.

Per half April 2019 heeft Verloning.nl de betalings samenwerking met Bedrijf X stopgezet omdat de betalingen van Bedrijf X niet worden nageleefd en Verloning.nl adviseert aan haar freelancers ( waaronder mijn dochter ) om de beloning via een andere organisatie te regelen maar raden dit sterk af.

Welke mogelijkheden zijn er voor mijn dochter om haar achterstallige loon
alsnog te claimen bij bedrijf X ? Rechtzaak of zelf via een advocaat het bedrijf X aanschrijven ?

Hopelijk heeft iemand goede adviezen om deze kwestie aan te pakken !?

Vriendelijke groet Oene



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl