laatste aanmaning ontvangen met foutief notanummer
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: laatste aanmaning ontvangen met foutief notanummer Auteur: pure100 BerichtGeplaatst: ma 29 jul 2019 8:51
    —
goedemorgen, ik krijg een brief van een incassoburo betreft een onbetaalde nota nr 2112114. hierop worden kosten en rente berekend. echter deze nota heb ik al lang betaald, aantoonbaar met het juiste notanummer 2112114. het blijkt dat ik een oudere nota per abuis niet betaald heb, maar deze heeft nummer 2112103. ik heb ze gemaild dat de nota welke ze noemen betaald is en men mailt terug dat de opdrachtgever betalingen op de oudste nota boekt?!. na zoeken in mijn mailbox ontdekte ik in de spambox een laatste aanmaning met aankondiging van een incassoburo, ook betreft notanummer 2112103.(die heb ik toen meteen betaald) Sta ik nu in mijn recht doordat in het incassoburo een fout nummer noemt wat ik aantoonbaar heb betaald ?alvast dank

#2:  Auteur: Jeroen1967 BerichtGeplaatst: do 01 aug 2019 9:45
    —
De wettelijke richtlijn is dat de factuur moet worden betaald conform specificatie, en als die specificatie ontbreekt mag (onder andere...) naar de datum van nog openstaande facturen worden gekeken. Van deze richtlijn mag worden afgeweken indien overeengekomen (bijvoorbeeld via algemene voorwaarden). Door betalingen op de oudste factuur te boeken wordt feitelijk de klant geholpen, de kans is hiermee immers kleiner dat de betaaltermijn van nog openstaande facturen wordt overschreden en incassobureau's moeten worden ingeschakeld (service van de zaak zeg maar...).

Als in dit geval de oudere factuur 2112103 is betaald zoals aan u medegedeeld, dan staat de nieuwere factuur 2112114 dus nog open en refereert het incassobureau aan de juiste factuur. U zult dan wel al bijbehorende aanmaningen hebben moeten ontvangen van die nieuwere factuur conform de wettelijke bepalingen en termijnen (Google...) voordat het incassobureau voor factuur 2112114 kan worden ingeschakeld.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl