Transitievergoeding
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Transitievergoeding Auteur: zegmaarmarf BerichtGeplaatst: ma 29 jul 2019 1:31
    —
Ik ben met mijn werkgever een VSO overeengekomen, in deze VSO is opgenomen dat ik per 1-10-2019 uit dienst ga én dat ik een transitievergoeding ontvang met het salaris van juli 2019.

Nu heeft de werkgever mijn transitievergoeding niet betaald, mijn werkgever geeft als reden dat ik de VSO niet binnen de bedenktijd van 14 dagen heb getekend. (Bedenktijd is niet opgenomen in de VSO), ik ben het hier niet mee eens. De VSO is weliswaar opgesteld op 25-6-2019, echter is deze antoonbaar pas op 27-6-2019 aan mij uitgereikt. Indien er bedenktijd zou zijn ziu deze dus aflopen op 11-7-2019. Op 11-7-2019 heb ik de VSO getekend en vervolgens is mij meedegedeeld dat het bedrag over 2 weken betaald zou worden, dus op 25-7-2019. Tot op heden heb ik het bedrag niet ontvangen.

Wat kan ik nu het beste doen?
Heb ik al recht op de wettelijke verhoging aangezien de werkgever in de overeenkomst heeft aangegeven het bedrag uit te keren met het salaris van juli 2019?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

#2:  Auteur: Vermeulen_J BerichtGeplaatst: wo 31 jul 2019 16:15
    —
Als je transitievergoeding niet gehonoreerd wordt, en daarmee de VSO dus ook niet, dan heb ik ook zo een vermoeden dat je per 1-10-2019 ook geen einde dienstverband hebt.

Voor zover mij bekend is de bedenktijd van de VSO ook alleen maar op basis van dat je al getekend zou hebben, en niet de bedenktijd om te gaan tekenen.
Hier wat info

Tenzij er in de VSO is opgenomen dat de 'aanbieding' tot een bepaalde datum geld zou ik niet weten waarom er een termijn aan hangt. Immers zou je al een getekend exemplaar moeten hebben ontvangen waar je enkel zelf nog een handtekening op hoeft te zetten.
Als het bedenktermijn ná tekenen overigens niet is opgenomen dan heb je mogelijk 3 weken bedenktijd.Zie ook hier.

Om verder de transitievergoeding eerder te betalen dan het daadwerkelijke ontslag vind ik verder ook bijzonder, maar als dat zo is afgesproken dan zij het zo. Normaliter wordt de transitievergoeding uitbetaald maximaal een maand na het daadwerkelijke ontslag/uitdiensttreding.

Als jij een handtekening van de werkgever hebt op de VSO dan lijkt mij daar verder geen recht vanuit de werkgever op te zitten om daar op terug te komen, een VSO stel je immers ook op omdat de werkgever van je af wilt, en niet andersom (of je moet wel een hele goede relatie met je werkgever hebben...).

Dus een 'bedenktermijn' om te ondertekenen lijkt mij niet van toepassing.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl