Regels aan schriftelijke aanzegging?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Regels aan schriftelijke aanzegging? Auteur: stevebravo BerichtGeplaatst: wo 15 mei 2019 12:41
    —
De wet stelt sinds 2015 dat een aazegtermijn 1 maand duurt en dat de aanzegging schriftelijk dient te geschieden.
Nu is mijn vraag of er ook voorwaarden zitten aan de wijze waarop dit schritelijk kenbaar gemaakt dient te worden.
Nu weet ik dat je via mail, whatsapp of sms ook schriftelijk kunt aanzeggen. Maar wanneer is een schriftelijke aanzegging rechtsgeldig of goed genoeg om rechtsgeldig gevonden te worden?

Er is namelijk een specifiek geval dat een cliƫnt een mail heeft ontvangen met daarin een tekst waaruit je zou kunnen insinueren dat het contract niet verlengd gaat worden.

In hoeverre moet een aanzegging schriftelijk volgens specifieke richtlijnen en formaliteit geschieden?

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: wo 15 mei 2019 13:59
    —
Een mail etc. mag ook, als het maar aantoonbaar is.

Dat is het probleem niet hier. Blijkbaar is de inhoud van het bericht onduidelijk. Om te beoordelen de boodschap te onduidelijk is, zult u het moeten citeren.

#3:  Auteur: stevebravo BerichtGeplaatst: wo 15 mei 2019 14:37
    —
UwJurist.nl schreef:
Een mail etc. mag ook, als het maar aantoonbaar is.

Dat is het probleem niet hier. Blijkbaar is de inhoud van het bericht onduidelijk. Om te beoordelen de boodschap te onduidelijk is, zult u het moeten citeren.


ik zal wat regels citeren

citaat 1.
"in principe loopt je opdracht bij de klant tot het einde van je contract op 2 juni"
citaat 2.
"Graag maak ik nog een afspraak met je over de uitbetaling of opnemen van de resterende vakantiedagen"
citaat 3.
"Ik hoop dat je een prettige samenwerkig hebt bij de klant en dat het wellicht leidt tot continuering middels een dienstverband"

#4:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: do 16 mei 2019 11:28
    —
Gaat het om een tijdelijke arbeidsovereenkomst met naar lijkt detachering, dan lijkt mij het bericht voldoende duidelijk qua bedoeling van werkgever.

Er wordt aangegeven dat het contract eindigt: omdat de opdracht eindigt en afspraken gemaakt moeten worden over het resterende verlof) en omdat werkgever aangeeft te hopen dat het voor werknemer leidt tot een arbeidsovereenkomst met de klant waar werknemer nu gedetacheerd is.

Maar zonder het hele bericht en alle feiten en omstandigheden te kennen, is dat niet geheel te beoordelen.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl