ontslag op staande voet ingetrokken door werkgever
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: ontslag op staande voet ingetrokken door werkgever Auteur: Zonnetjeschijnt123 BerichtGeplaatst: do 02 mei 2019 16:58
    —
Hallo allemaal,

Iemand werd op staande voet ontslagen maar de werkgever heeft die ingetrokken na dat de advocaat van de betreffende persoon een aangetekende brief aan de werkgever had gestuurd om ontslag ongedaan te maken want het zou niet stand houden bij de rechter.

na paar dagen kreeg de advocaat van de betreffende persoon een mailtje terug dat de werkgever ontslag op staande voet ingetrokken heeft

De werknemer was op het moment van ontslag ziek,hij werd eerst beter gemeld en daarna ontslagen op zelfde dag

nu mijn vraag

mag hij nu gaan werken zonder tussenkomst van de bedrijfsarts of moet hij wachten op de oproep van de bedrijfsarts ?

alvast bedankt

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 02 mei 2019 21:27
    —
Zodra een werknemer is genezen, moet hij uiteraard weer aan het werk.

#3:  Auteur: LucyLG BerichtGeplaatst: za 04 mei 2019 5:06
    —
De werknemer legde zich blijkbaar niet neer bij het ontslag op staande voet en verzocht de werkgever dit in te trekken? Begrijp ik dat zo goed?

Een OOSV kan je namelijk niet zomaar intrekken als werkgever maar blijkbaar vroeg werknemer daarom.

Indien je je niet beter hebt gemeld als werknemer, bij bijvoorbeeld de brief aan de werkgever, zal je weer direct je moeten aanbieden voor het verrichten van werkzaamheden.

Indien je dat als werknemer niet hebt gedaan zou ik de ziekmelding nog even herhalen dat deze in stand blijft. Een ziekmelding kan je niet als werkgever eenzijdig ongedaan maken. De bedrijfsarts bepaalt hier de stappen tot reintegratie.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl