Wijzigen arbeidstijden op verzoek werknemer
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Wijzigen arbeidstijden op verzoek werknemer Auteur: jpst BerichtGeplaatst: di 26 mrt 2019 7:18
    —
Voor een bekende van mij. Werkt nu in 2 ploegendienst, wil naar dagdienst ivm kind. Ik lees dat werknemer een schriftelijk verzoek kan indienen bij de werkgever. En dan? Ik verwacht dat werkgever zich zal verweren dat iedereen in ploegendienst werkt en het hek van de dam is, lees heel veel anderen dan ook naar dagdienst willen. Is dit wel een valide argument? Voor dit specifieke geval lijkt het mij immers mogelijk een oproepkracht enkel in de avond in te zetten.


Er is nu voorgesteld een outplacement traject te betalen, 2 maanden loon en dan uit dienst te gaan omdat structureel naar dagdienst geen optie is. Ik vind het een wat mager aanbod eerlijk gezegd.

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: di 26 mrt 2019 11:51
    —
Op het eerste oog lijkt het dat werkgever valide argumenten heeft om het verzoek niet te honoreren. Talloze mensen met kinderen werken in ploegendiensten.

In principe hoeft de werkgever in een situatie als deze helemaal niets aan te bieden. Werknemer kan immers ook zelf op zoek naar een andere baan (of een oppas), zoals velen dat doen.

Outplacement is al een prima aanbod omdat het niet verplicht is. Een transitievergoeding is ook niet verplicht bij een vaststellingsovereenkomst / beƫindiging met wederzijds goedvinden. Of hoe hoog een transitievergoeding zou kunnen zijn is simpel uit te reken via diverse online tools.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl