Huur opzegging door familie bij problematiek
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Huur opzegging door familie bij problematiek Auteur: Oene BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2019 7:37
    —
Goedendag wetskenners,

Ik heb een vraag waarop ik het antwoord nergens kon vinden op internet en ik meen hier bij de echte kenners wel antwoorden te kunnen vinden.

De situatie is als volgt: Zoon woont zelfstandig in een huurwoning van de woningcorporatie, maar heeft een ernstig alcoholprobleem, waardoor zijn gezondheid levensbedreigend is geworden.

Dusdanig levensbedreigend dat er een ziekenhuisopname op de intensive care heeft plaatsgevonden en hij d.m.v. hulpmiddelen in leven word gehouden.
Het herstel zal een lange weg vergen.

In hoeverre mogen familieleden zonder toestemming van betrokkene ingrijpen in zijn persoonlijk leven, ter bescherming van de zoon.
Dit om in de toekomst een terugval te minimaliseren,

Welke wegen dienen er bewandeld te worden om als familie de huur op te zeggen, om zodoende de zoon a.h.w. te 'dwingen' bij familie te komen wonen ?

Zelfbeschikkingsrecht en huurbescherming zullen heikele punten zijn, maar is er een manier welke dit mogelijk maakt ?
Is dit via een Burgemeester of zal er een rechterlijke uitspraak aan te pas moeten komen ?
En zo ja: Wat zullen de verplichtingen van familieleden dan zijn ?

Ik hoop dat de expertise hier aanwezig is welke mij inzicht kan of dit uberhaupt juridisch mogelijk is

Bij voorbaat dank !
Groeten Oene

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2019 10:04
    —
U zult bij de rechter moeten vragen om curatele, of bewindvoerderschap en mentorschap.

#3:  Auteur: Oene BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2019 19:53
    —
Hartelijk dank voor uw heldere en duidelijke antwoord !



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl