Beslaglegging huur ontlopen met bankrekening minderjarige
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Beslaglegging huur ontlopen met bankrekening minderjarige Auteur: Ervarenleek BerichtGeplaatst: di 22 jan 2019 22:26
    —
Als gevolg van verscheidene civielrechtelijke procedures (plusminus 30) en daaruit voortvloeiende verbeurde dwangsommen heb ik een aanzienlijke vordering (ongeveer 100.000 euro) op mijn huurbaas (geen grap, lang verhaal).

Mijn huurbaas heeft nog 1 ander pand op zijn naam staan. De huurder van dit pand geeft echter aan geen rechtsverhouding te hebben met mijn huurbaas in haar verklaring derdenbeslag. Het huurcontract staat op naam van één van zijn minderjarige dochters (15). Na het beëindigen van de relatie tussen mijn huurbaas en zijn vriendin (moeder van zijn kinderen) heeft hij de huurder verzocht om de huur over te maken op zijn bankrekeningnummer. Na aankondigen van een nieuw derdenbeslag heeft hij de huurder vervolgens verzocht om de huur over te maken naar zijn andere minderjarige dochter (13). De huurder verklaart vervolgens weer geen rechtsverhouding te hebben met mijn huurbaas.

Heeft iemand enige idee of en hoe ik hier juridisch wat aan kan doen?

Al het advies is welkom.

#2:  Auteur: Hakkelaar BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2019 18:27
    —
Quote:
Mijn huurbaas heeft nog 1 ander pand op zijn naam staan.

Kunt u geen beslag leggen op dat pand?

#3:  Auteur: Ervarenleek BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2019 18:43
    —
Hakkelaar schreef:
Quote:
Mijn huurbaas heeft nog 1 ander pand op zijn naam staan.

Kunt u geen beslag leggen op dat pand?


Op alle panden van mijn huurbaas heb ik beslag laten leggen. Maar aangezien de waarde hiervan momenteel lager is dan de hypothecaire schuld zal er niet snel een executieveiling worden opgestart door de hypotheekverstrekker. Daarnaast heeft de belastingdienst ook beslag laten leggen zodat de kans klein is dat ik überhaupt een cent ga ontvangen na executoriale verkoop van één van de panden.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl