Wie kan mij via een privebericht helpen?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

#1: Wie kan mij via een privebericht helpen? Auteur: Vreemde BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2019 22:35
    —
Goedendag,

Een naast familielid is ongeveer een jaar geleden failliet verklaard, het bedrijf en de holding. Ik kan de gegevens die ik heb doorsturen via een privebericht om te vragen wat wij kunnen verwachten omdat deze persoon geld van ons heeft geleend. Misschien krijg ik het nooit terug. Dank voor ieder antwoord.

#2:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: do 17 jan 2019 8:37
    —
Reken er maar op dat u niets terug krijgt.

U kunt zich melden bij de curator en het bedrag opgeven wat is geleend.
(door overleggen van de vordering).
Echter zal u achter aan de rij komen van schuldeisers (er zijn een aantal schuldeisers die voor gaan, zoals bijvoorbeeld hypotheek en belasting), dus mocht er al iets zijn, dan is er (nagenoeg altijd) niets over voor na betaling van deze schulden.

#3:  Auteur: Vreemde BerichtGeplaatst: do 17 jan 2019 9:34
    —
hilde12 schreef:
Reken er maar op dat u niets terug krijgt.

U kunt zich melden bij de curator en het bedrag opgeven wat is geleend.
(door overleggen van de vordering).
Echter zal u achter aan de rij komen van schuldeisers (er zijn een aantal schuldeisers die voor gaan, zoals bijvoorbeeld hypotheek en belasting), dus mocht er al iets zijn, dan is er (nagenoeg altijd) niets over voor na betaling van deze schulden.


Ik heb geen bedrijf, hij leent privé bij ons. Ik wil alleen maar vragen, omdat ik het verslag niet juist kan lezen in insolventierechtspraak, (ik heb daarvoor niet gestudeerd) wat ik kan verwachten. Ik zie in de verslagen een heleboel zaken staan waar ik niets van begrijp en misschien val het wel mee.

Ik weet, omdat hij een bv heeft niet aan zijn huis en privévermogen kunnen komen. Tenminste..dat zegt hij.

#4:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2019 23:16
    —
Uw vragen zijn op higherlevel ook al beantwoord. Met deze gegevens is het duidelijk dat de kans dat je je geld terugkrijgt met elke dag dat je wacht maatregelen te treffen kleiner wordt.



Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl