Is een zorgpolis een (bijzonder) persoonsgegeven?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

#1: Is een zorgpolis een (bijzonder) persoonsgegeven? Auteur: Jeroen1967 BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2019 16:14
    —
Ik had een discussie over de vraag of een zorgpolisblad een bijzonder persoonsgegeven kan zijn. Standpunten:

1) Nee: want op het polisblad kan je niet direct zien wat je (eventueel) mankeert, dus bevat het polisblad geen medische gegevens en is het geen bijzonder persoonsgegeven.
2) Ja: omdat verzekeren geld kost, zullen mensen bijna altijd kiezen voor extra modules in de verzekering (bijvoorbeeld vergoeding fysio) die naar alle waarschijnlijkheid ook daadwerkelijk zullen worden aangesproken. Aan de hand van de lijst extra verzekerde modules op het polisblad kan je dus vrij zeker afleiden wat de verzekerde (mogelijk) 'mankeert'.

Ik neig naar 2) vanwege de mogelijke herleiding naar bijzondere persoonsgegevens al geef ik toe dat het wat vergezocht kan zijn. Echter, een kenteken van een auto is ook een (gewoon) persoonsgegeven terwijl dit hoogstens leidt tot degene op wiens naam de auto staat en niet per se de eigenaar of zelfs bestuurder terwijl de mogelijke herleiding van een kenteken naar de gebruiker van de auto juist de grondslag vormt om een kenteken een persoonsgegeven te laten zijn.

Iemand die meer duidelijkheid kan geven?



Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl