Recht op contract voor onbepaalde tijd of niet?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Recht op contract voor onbepaalde tijd of niet? Auteur: Safouan BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2019 15:12
    —
Hallo,

Ik ben op 01-04-2016 via het uitzendbureau bij de gemeente gestart in de functie van procesbegeleider.
Op 01-04-2017 ben ik overgestapt op een andere functie, re-integratiebegeleider, eveneens via het uitzendbureau (eveneens uitzendcontact).
Op 01-06-2017 heb ik een contract voor bepaalde tijd van de gemeente gekregen, deze liep tot 31-12-2017.
Vervolgens heb ik een jaarcontract gekregen, 01-01-2018 t/m 31-12-2018.
Op 01-01-2019 wederom een contract voor bepaalde tijd gehad t/m 31-05-2018.

Voor mij is het nu onduidelijk of ik wel of geen recht heb op een vaste aanstelling van de gemeente?

#2:  Auteur: ojajoh BerichtGeplaatst: do 10 jan 2019 18:26
    —
De vuistregel is :
Binnen een periode van 24 maanden mogen er maximaal 3 tijdelijke contracten zijn. Het vierde contract (of als de 24 maanden zijn overschreden) is automatisch een vast dienstverband.
Echter, het moet wel steeds om dezelfde functie gaan (dus je tijd als procesbegeleider telt sowieso niet mee).

Het lijkt er op dat de gemeente je niet de garantie wil/kan geven op een vaste baan. Immers, het is erg raar dat je eerst 2 jaarcontracten krijgt, en daarna nog eens een korter contract die afloopt 1 dag voordat de 24 maanden volgemaakt zijn.

Echter. als je in de periode tussen 1 april en 1 juni 2017 als uitzendkracht werkzaam was voor de gemeente (in dezelfde functie !), dan telt die periode mee in de keten van tijdelijke contracten. Als dat het geval is. ben je dus formeel al in vaste dienst, de gemeente weet het alleen nog niet.

Mij is iets soortgelijks overkomen een aantal jaar geleden. Toen het contract uiteindelijk afliep werd ik werkloos en toen ik me meldde bij het arbeidsbureau wees die mij erop dat ik in vaste dienst was, en de toenmalige werkgever moest me vervolgens terugnemen...

Ik ben overigens geen kenner in deze materie, dus ik hoop dat iemand mijn verhaal kan bevestigen...



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl