Gestolen buitenboordmotor teruggevonden zonder serienummer
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

#1: Gestolen buitenboordmotor teruggevonden zonder serienummer Auteur: pnhoogenboom BerichtGeplaatst: ma 19 nov 2018 13:29
    —
In September is mijn motorboot gestolen met daaraan een moderne 40PK buitenboordmotor. Zeker niet de minste. Toen de boot twee weken later werd teruggevonden was het geen verrassing dat de buitenboordmotor was weggenomen. Ik had er niet meer op gerekend hier nog van te horen en telde reeds mijn knopen, daar ik geen diefstalverzekering had afgesloten.
Vorige week bleek de motor bij een huiszoeking teruggevonden en op basis van diverse kenmerken heb ik mijn eigenaarsschap annemelijk kunnen maken.
Tot mijn grote verbazing en ongenoegen meldt de agent echter dat ik de motor niet zal terugkrijgen. "Omdat de dader alle identiteitskenmerken heeft verwijder is het wettelijk zo dat de buitenboordmotor niet meer terug mag, maar vernietigd moet worden", schrijft ze.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat we als maatschappij zo omgaan met onze duurzame goederen, maar dat terzijde. Klopt haar formulering en op welke wet is dit gebaseerd? Waarom kan het oude serienummer er niet opnieuw ingeslagen worden? Kan ik mijn verlies nog verhalen, anders dan op de dader middels een civiele procedure?

Peter

#2: Re: Gestolen buitenboordmotor teruggevonden zonder serienummer Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2018 2:28
    —
pnhoogenboom schreef:
"Omdat de dader alle identiteitskenmerken heeft verwijder is het wettelijk zo dat de buitenboordmotor niet meer terug mag, maar vernietigd moet worden", schrijft ze.

Dat is onzin. Vertel haar maar aangifte te zullen doen tegen de politie van vernieling van jouw eigendom.



Rechtenforum.nl -> Strafrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl