Rechten particulieren garage huur
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Rechten particulieren garage huur Auteur: Seppski BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018 14:59
    —
Hallo,

Mijn ouders en oma wonen op het zelfde terrein, nu heeft mijn oma een garage gehuurd op dat stuk grond en wilde ik mijn motor hier in stallen tot de huurbaas er tussen kwam. In het contract zou staan, ik citeer; ‘uitsluitend gebruik voor boven genoemde’. Waar ik niet onder val. Dit geld voor de garage en het huis. Ik vind dit nogal absurd dat mijn oma niet zelf mag bepalen wat er in komt te staan. Kan de verhuurder dit wel verbieden is mijn vraag?

Mvg sem

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018 18:14
    —
Zoiets mag bepaald worden in een overeenkomst die alleen voor een garage is. Of de huurder nu een particulier is of een bedrijf.
Er geldt ook geen huurbescherming voor zo'n overeenkomst, dus maakt u toch gebruik van de garage (en staat die bepaling in de overeenkomst), dan kan de verhuurder o.a. de overeenkomst opzeggen (met in de regel een maand opzegtermijn).
Gaat het om een woonhuis mét daarbij een garage (dus in een en dezelfde overeenkomst) dan ligt het anders.


Laatst aangepast door UwJurist.nl op do 12 jul 2018 18:29, in totaal 1 keer bewerkt

#3:  Auteur: Seppski BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018 18:23
    —
Deze garage hoort bij het huis zelf, word verhuurd in het zelfde contract. Het is dus geen aparte huur van een garage maar eigelijk een huis met garage. Om een voorbeeld te geven zou dit betekenen dat ik mijn schoenen dus ook niet mag uitrekken bij de voordeur Razz

#4:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018 18:27
    —
Seppski schreef:
Deze garage hoort bij het huis zelf, word verhuurd in het zelfde contract. Het is dus geen aparte huur van een garage maar eigelijk een huis met garage. Om een voorbeeld te geven zou dit betekenen dat ik mijn schoenen dus ook niet mag uitrekken bij de voordeur Razz

Nee, dat betekent het niet. Zie het verschil dat ik hierboven duidelijk aangeef tussen de twee vormen.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl