Vernieuwing arbeidscontract met terugwerkende kracht
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Vernieuwing arbeidscontract met terugwerkende kracht Auteur: ChrisUG BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 20:29
    —
Hallo,

Het is een behoorlijk lang en ingewikkeld verhaal. Ik wil hem voor nu eerst even kort houden.

Mijn werkgever heeft mij gisteren (3-7-2018) een nieuw arbeidscontract aangeboden. Met als ingangsdatum 1-1-2018. Ik ben het hier zelf niet mee eens omdat naar mijn mening mijn oude contract (1jaar contract die tot 1-2-2018 liep dus stilzwijgend verlengt is toentertijd) beter is.

Wat te doen? Het lijkt er op dat hun perse willen dat het contract op 1-1-2018 begint. Ik heb morgen weer een gesprek met mijn leidinggevende hier over.

Groet,

Chris

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 8:46
    —
Beste vraagsteller,

Waarschijnlijk wil de werkgever zo onder een totaal van 24 maanden dienstverband uitkomen, zodat er geen transitievergoeding betaald hoeft te worden als u geen dienstverband voor onbepaalde tijd krijgt.

U hoeft dit niet te tekenen. Ook met andere verslechteringen hoeft u niet akkoord te gaan.

#3:  Auteur: ChrisUG BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 16:37
    —
UwJurist.nl schreef:
Beste vraagsteller,

Waarschijnlijk wil de werkgever zo onder een totaal van 24 maanden dienstverband uitkomen, zodat er geen transitievergoeding betaald hoeft te worden als u geen dienstverband voor onbepaalde tijd krijgt.

U hoeft dit niet te tekenen. Ook met andere verslechteringen hoeft u niet akkoord te gaan.


Het enige goede aan het nieuwe contract aan het nieuwe contract is dat het voor onbepaalde tijd is. Het ingewikkelde stuk is dat ik eerst een Nederlands contract had en was uitgezonden naar het buitenland. Er zijn dan contructies mogelijk die het toelaten dat 2/3 van het bruto loon netto wordt uitbetaald. Mijn nieuwe contract is een Lokaal contract. Het bruto loon is niet veranderd, maar ik moet nu wel over de volle 100% belasting betalen. Mag dit? Ik voel me namelijk nogal bij de poot genomen door deze zet. Ik zit dus tegelijk met een stuk Nederlands recht (waar mijn oude contract onder valt) en en stuk lokaal recht hier in Afrika waar mijn Nieuwe contract onder valt.

#4:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 17:02
    —
Zoals ik aangaf hoeft u niet akkoord te gaan met welke wijziging / verslechtering dan ook. U mag dat natuurlijk wel. Maar dat is uiteraard zeer onverstandig in dit geval.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl